جمعه ۲ آذر
لب ساحل شعری از جعفر جمشیدیان تهرانی
از دفتر شعرناب نوع شعر غزل
ارسال شده در تاریخ پنجشنبه ۲۸ خرداد ۱۳۹۴ ۰۳:۱۰ شماره ثبت ۳۷۹۵۲
بازدید : ۴۰۵ | نظرات : ۵۵
|
دفاتر شعر جعفر جمشیدیان تهرانی
آخرین اشعار ناب جعفر جمشیدیان تهرانی
|
غیر مهتاب بیائید که در دل نکنیم
آب این برکه برای هدفی گل نکنیم
قامت راست از آن سروِ بلند آموزیم
پیشِ جاهل قدِ افراشته مایل نکنیم
راه نو رفته، ره کهنه نگیریم به پیش
بیش از این خون به دل آدم عاقل نکنیم
کشتزار از گل خوشبو بنما در دل خویش
تا که خاشاک و خسی بیهده حاصل نکنیم
یار ما برتر از آنست که توصیف شود
جز ملایک، که در عرشند مسجّل نکنیم
غرق دریای خروشنده آن چشمانش
گشته ام، قصد نجات و، لب ساحل نکنیم
گر چه تشبیه به سروش بنمودند ولی
چهره یار به جز با مه کامل نکنیم
جنت و حور و پری را بگذارید دگر
جز سر کوچه او، جائی، منزل نکنیم
|
|
نقدها و نظرات
تنها کابران عضو میتوانند نظر دهند.