يکشنبه ۲۷ آبان
حرف دل شعری از رحیمه نیکوحرف
از دفتر اشک پنهان نوع شعر غزل
ارسال شده در تاریخ شنبه ۹ خرداد ۱۳۹۴ ۰۱:۲۷ شماره ثبت ۳۷۳۸۸
بازدید : ۵۹۲ | نظرات : ۴۰
|
آخرین اشعار ناب رحیمه نیکوحرف
|
اشـک و آه و مـاتمم بازم ببین
گـرروی دنیا برایم دسـت کین
من خودم را باخـتم بازم عزیز
من دگرحرفم بگویم ازچه چیز
ای خــدا دنیا برایم گــشته تار
این دل من را نباشد جزبه زار
من دلم از دست دنیا گشته سیر
راه برگشــتی ندارم گشـته دیر
نامه ی اعــمال من گشته سیاه
زندگی را بین که گــردیده تباه
باز هم من توبه کــردم از گناه
ای خـدا من را نجاتم ده ز چاه
راه راگم کرده ام راهم کجاست
تشنه ی آزادیم از مـن جداست
واژه واژه می نویسم حرف دل
مثل رویش از گلی در زیر گل
این دلم خواهد نویسد حرف غم
یا که از شادی نویسد حرف کم
این دلـــم را خانه ی سـودا شده
پرزآه وماتم واندوه بی همتاشده
کاش می شد تا فراری می شدم
یاکه می شداهل شادی می شدم
سینه ام پر اه وسوزاست وگداز
می روم هــرروز بر راز ونیاز
از خدا خواهم که من یاری کند
ازدلم غم دوروعشق جاری کند
دوست دارم تاکه مهمـانش شوم
باز هــم خواهم زایـن دنیا روم
گرکه صبرم را کمی بیشش کند
وکمی شادی و مــهر پیشش کند
شاید آن مــوقع بگویم ای خــدا
تو مرا اکنون ز غم کردی جـدا
طول عمــرم رابکـن بازم زیاد
چون که حالاقلب من گردیدشاد
آن زمان باشد که دل در گیریار
ای خدا مهرت به این قلــبم ببار
بنده ات رابیش ازاین بازم ببین
دل بخواهد تا شود درغرق دین
|
نقدها و نظرات
تنها کابران عضو میتوانند نظر دهند.