دوشنبه ۲۸ آبان
عشق وعقل شعری از سلیمان حسنی(حامی)
از دفتر مذهبی نوع شعر مثنوی
ارسال شده در تاریخ سه شنبه ۱ ارديبهشت ۱۳۹۴ ۱۹:۲۰ شماره ثبت ۳۶۲۹۶
بازدید : ۴۹۲ | نظرات : ۱۷
|
دفاتر شعر سلیمان حسنی(حامی)
آخرین اشعار ناب سلیمان حسنی(حامی)
|
صدائی جز صدایِ دل نیاید
نشان از آدمِ عاقل نیاید
به راهِ عشق عقلم پس کشیده
بجز دلبر ، رخِ دیگر ، ندیده
چوعشق آید،خِرَد کارش تمام است
برایِ عشق ، این تنها مرام است
دل و دلدار و درد و دستِ دلبر
گرفته روزِ عاشق را سراسر
کدامین عشق ؟ عشاقِ مجازی
و یا چون لیلی و قیسِ حجازی؟
چنان وامق ، پیِ عذرا دویدن
به شیرین از دلِ کوهی رسیدن؟
تمامِ قصه هایِ عشق ، بازی است
حقیقی نیست ،آن ٬دلبرنوازی است
پیِ مقصود از معشوق رَستن
دلِ بیهوده بَر دنیا نبستن
تمامِ حرفِ عاشق این چنین است
خدا ، عشقِ تمام و راستین است
|
|
نقدها و نظرات
تنها کابران عضو میتوانند نظر دهند.