جمعه ۲ آذر
سبز و کال شعری از جعفر جمشیدیان تهرانی
از دفتر شعرناب نوع شعر غزل
ارسال شده در تاریخ سه شنبه ۱۸ فروردين ۱۳۹۴ ۰۹:۵۹ شماره ثبت ۳۵۹۰۶
بازدید : ۴۱۱ | نظرات : ۴۸
|
دفاتر شعر جعفر جمشیدیان تهرانی
آخرین اشعار ناب جعفر جمشیدیان تهرانی
|
سبز و کالم نیستم آگاه از احوال خویش
گر کسی احوال من پرسد چه گویم حال خویش
خواستم پرواز آرم با عقابی در فضا
گفت دیگر نیست من را، آن پر و آن بال خویش
دوست دارم حمله آرم بر دیار غصه ها
هم چو بیت القدس آرم، جمله در اشغال خویش
سالها باشد ندیدم روزن نوری به دل
پار من بهتر، همی بوده است از امسال خویش
روزگاری هست صمّ بکم تا لا یعقلون
گر به کرنا آوری هم قیل، یا هم قال خویش
از پریشانی نمودم تکیه بر دیوان شعر
خواستم از خواجه حافظ طالع و اقبال خویش
: عشقبازی را تحمل باید ای دل پای دار :
خواجه میگوید دهم تغیر من احوال خویش
پایداری میکنم در راه عشقت ای صنم
بیشتر از آنکه ما کردیم در شصت سال خویش
|
|
نقدها و نظرات
تنها کابران عضو میتوانند نظر دهند.