کاش یک لــحظه زِمن،عـــزمِ حمـــــــایت نکُنی
یاقصــــــــــاصی زِمن از قبلِ جنـــــــــایت نکُنی
راهِ خـــــــودگیـــر وبه کَس راهنمـــــائی،منمـــا
مردمـــــان راتو به بیـــــراهه،هـــــــــدایت نکنی
تــــــوکه درکارِخـــــــودت،عـــــاجزوســــرگردانی
بعـــدازاین بهــــــــرِکَس اظهـــــــارِدرایـــت نکنی
یابپوشـــــان زِخـــطاچشــــــم،توازبهـــــرِخــــــدا
یاحــــــــــدیثِ دگـــــــــرازخــــــویش،روایت نکنی
این چه رسمی است که ازپشت کِشی تیغِ عناد
بیــــش ازاین بَـرهمه یِ خــــلق عنــــــایت نکنی
هرکه ازحـــــالِ خــــودش خـــواست بگــوید،گوید
قصــــه یِ غصـــــه یِ مــــاراتـــــوحـــکایت نکنی
یاکه خـــــــالی بنمــــــا،سیــنه زِکیـــنه،حــــامی
یا زبـــــــــانی،زِکَـــس اعــــــلامِ رضــــــایت نکنی
بَــــرکَسی ظلم مــــــکُن،ظلم پـــــذیری هـــم،بَد
زِکَسی غیـــــــرِخــــــودت قـصدِشــــــکایت نکنی
کاررا،تابه ســـــرانجـام رســــانی شــــــرط است
نیـــست مطلــــــوبِ تــوگـــر،تابه نهـــــایت نکنی