شنبه ۳ آذر
|
دفاتر شعر احمدی زاده(ملحق)
آخرین اشعار ناب احمدی زاده(ملحق)
|
سکوت_م
غلیانی* از بوسه های
ناگرفته است!
با
بوسه ائی
بشکن این زُکام
شیشه ائی را
تا
بجوشم بر تنت. بداهه
پ.ن
عید دیو سپید یست نشسته بر در خانه فقیر.!
غلیان . [ غ َل ْ /غ ِل ْ ] (اِ) لفظ غلیان بمعنی حقه استعمال شود، چرا که آب حقه بسبب کشیدن به جوش می آید. بعضی غین را به قاف بدل کرده قلیان به کسر قاف خوانند، و بعضی گویندغلیان به فتح اول و دوم لفظ عربی است بمعنی جوش ، دراین صورت به فتح اول باید باشد و فارسی زبانان بجهت تخفیف لام را ساکن کنند. (از غیاث اللغات ) (آنندراج ).نارجیله . ارکیلة. (المنجد ذیل نرجل ). آلتی که در آن آب ریخته و تنباکو را با آن مانند چپق میکشند. (ناظم الاطباء) : و شغل صاحب جمع مزبور آن است که آنچه اجناس که متعلق به شربتخانه است که تحویل او شود، ظروف طلا و نقره و چینی و کاشی و غیره ، اسباب غلیان و هلیله ... است . (تذکرة الملوک چ 21332 ص 33).
پر ز دست خویش چون غلیان کدورت میکشم
همدمی کو تا ز خود دود دلی خالی کنم .پیشاپیش فرا رسیدن عید باستانی نوروز را به همه اعضای خوب و نجیب شعرناب تبریک و تهنیت عرض می نمایم سالی خوب و سراسر از موفقیت داشته باشید خادم و نوکر قلم های نورانیتان سید حاج فکری احمدی زاده (ملحق)
|
|
نقدها و نظرات
تنها کابران عضو میتوانند نظر دهند.