سایت شعرناب محیطی صمیمی و ادبی برای شاعران جوان و معاصر - نقد شعر- ویراستاری شعر - فروش شعر و ترانه اشعار خود را با هزاران شاعر به اشتراک بگذارید

منو کاربری



عضویت در شعرناب
درخواست رمز جدید

اعضای آنلاین

معرفی شاعران معاصر

انتشار ویژه ناب

♪♫ صدای شاعران ♪♫

پر نشاط ترین اشعار

حمایت از شعرناب

شعرناب

با قرار دادن کد زير در سايت و يا وبلاگ خود از شعر ناب حمايت نمایید.

کانال تلگرام شعرناب

تقویم روز

جمعه 10 فروردين 1403
  • همه پرسي تغيير نظام شاهنشاهي به نظام جمهوري اسلامي ايران، 1358 هـ‌.ش
20 رمضان 1445
  • شب قدر
Friday 29 Mar 2024
    به سکوی پرتاب شهرت و افتخار ،نجابت و اقتدار ... سایت ادبی شعرناب خوش آمدید مقدمتان گلباران🌹🌹

    جمعه ۱۰ فروردين

    مولای ما مهدی بیا (قسمت دوم)

    شعری از

    جمیله زینعلی

    از دفتر گنجینه ی دل نوع شعر مثنوی

    ارسال شده در تاریخ يکشنبه ۳ اسفند ۱۳۹۳ ۰۰:۱۰ شماره ثبت ۳۴۷۲۳
      بازدید : ۱۰۴۰   |    نظرات : ۱۴۲

    رنگ شــعــر
    رنگ زمینه
    دفاتر شعر جمیله زینعلی

     
    کو جلوه گاه مادری
    کو خواهری برادری
    کو احترام بر خاندان
    همسایگان و دوستان
    بی حرمتی سوی پدر
    از دختر و هم از پسر
    چون حلقه شد در گوشمان
    دِینِ پدر ماند دوشمان
    مادر ندارد احترام
    شیرش شده بر ما حرام
    دنیا چه بی رحم،بی وفا
    گردونه ظلم و جفا
    خون مسلمان هر کجا
    جاریست چون روز جزاء
    در کشتی بی نا خدا
    بی مقصد و بی انتها
    با دینِ حق نا آشنا
    لبریز شده خشم خدا
    آقا مدد آقا مدد
    رفتیم راهی بی جهت
    آقا ببخش نادان شدیم
    بیگانه با قران شدیم
    کو قبله و نمازمان
    کورازمان نیازمان
    غیبت غذای روحمان
    تهمت به نفع و سودمان
    پروانه های ناز کو
    پرنده و پرواز کو
    کو پیله ی ابریشمی
    نیست روی گل ها شبنمی
    کو آسمان پاکمان
    خورشید تابناکمان
    کجاست مرتضی ولی
    نهج البلاغه علی
    چرا چنین شد حالمان
    غفلت ربود احوالمان
    آقا بیا دیوانه ایم
    در خانه و بی خانه ایم
    آقا ز دنیای خدا
    آخر چرا بیگانه ایم
    آقا چراغ راه شو
    با دوستان همراه شو
    ما دوستداران تو ایم
    از ظلمِ نادان خسته ایم
    بعد از خدا مولای ما
    دل را به عشقت بسته ایم
    مهدی بیا ای رهنما
    چرخ عدالت خدا
    مهدی بیا ای عشق ما
    بنما هدایت خلق را
    سکان عالم را بگیر
    کن دشمنانت سر به زیر
    آقا بیا آقا بیا
    مهمان غم هاییم ما
    آقا بیا آقا بیا
    تنهای تنهاییم ما

    تقدیم به صاحت مقدس آقا امام زمان (عج) و تمامی دوستداران آن حضرت . باشد روزی انشاالله هرچه زود تر ظهور ملکوتی اش.
    ۱۲
    اشتراک گذاری این شعر

    نقدها و نظرات
    تنها کابران عضو میتوانند نظر دهند.


    (متن های کوتاه و غیر مرتبط با نقد، با صلاحدید مدیران حذف خواهند شد)
    ارسال پیام خصوصی

    نقد و آموزش

    نظرات

    مشاعره

    کاربران اشتراک دار

    محل انتشار اشعار شاعران دارای اشتراک
    کلیه ی مطالب این سایت توسط کاربران ارسال می شود و انتشار در شعرناب مبنی بر تایید و یا رد مطالب از جانب مدیریت نیست .
    استفاده از مطالب به هر نحو با رضایت صاحب اثر و ذکر منبع بلامانع می باشد . تمام حقوق مادی و معنوی برای شعرناب محفوظ است.
    0