به بجنـــــوردوبه سمنـــــانت/
به بیــــرجندوبه شیـــــروانت/
ســــــــرخس وتربتِ جـــامت/
بُوَدعشـــــــــقِ مــن ازنــامت/
به البــــــــــــرزودمـــــــاوندش/
سپیــــــــدان دیـوِ دربنــــدش/
به قم شهـــرِقیـــام وخــــــون/
شهیــــــــدانِ کفـــن گلگـــون/
به اهـــــــــــــوازوپُلِ زیبــــــــــا/
به خـــرمشهــــــــروآن دریـــــا/
به شهـــــــرِقهــــــرمــــان پرور/
به کـرمانشـــــــاه،سـر،تـاسـر/
به آبــــــــــــــــادانِ رؤیــــــــائی/
دیـــارِعشـــــــــق وزیبـــــــائی/
مهــــــــابادآن مهِ کشـــــــــــور/
که یـــــــادِمـــــردُمــش درسَــر/
به رشـــت وســـاری وگــــرگان/
به یاســـــــوج وبم وزنجــــــــان/
به شهـــــــرِیــــــزدواکباتــــــــان/
به بـــــانه،ســــــقّزودامغـــــــان/
به کاشـــــان شهــــــرِآئینـــــــه/
نــــــــگارونقـــــــشِ دیــــــــرینه/
تـــــوای زیبــــــا وطن ایـــــــران/
ســــــرایِ دشــــمنت ویــــــران/
ســــــلامی برهمـــــه،ایــــــران/
که باشــــدکشـــــــورِشــیـــران/
ســـــلامم برهمــــه،خـــــــاکت/
بـه کلِّ مــــــــــــــردمِ پــــــــاکت/
زِنــــامت زنــــــــدگی ریـــــــــزد/
شجــــــاعت ازتـــومی خیـــــزد/
الهــــــی جــــــــاودان بــــاشی/
همیــــشه دراَمــــــــــان باشی/