جمعه ۲ آذر
ذوب کرد شعری از خدیجه زینالی ( مهربانو)
از دفتر غزل نوع شعر غزل
ارسال شده در تاریخ پنجشنبه ۲۵ دی ۱۳۹۳ ۱۱:۴۴ شماره ثبت ۳۳۶۷۸
بازدید : ۱۱۲۶ | نظرات : ۶۷
|
دفاتر شعر خدیجه زینالی ( مهربانو)
آخرین اشعار ناب خدیجه زینالی ( مهربانو)
|
رقص آیینه ، درآتش ، جسم و جانم ذوب کرد
انعکاس شعـله هایش ، استخـوانم ذوب کرد
قطره ای شبنم چکید ازشرم گل درچای سرد
چای سرد من ، بمـانـد و استکانم ، ذوب کرد
سبزه سر زد از سرود سرخوش سرو و سمن
سیر سنگی در سحر ، سرو روانم ، ذوب کرد
اندکی ، صبر انجمادی ؛ زیر صفر مطلق است
با صَفر، چون شد قرین ؛ صبر چنانم، ذوب کرد
سایبــانی ، ساختم ؛ بر لالـه ای ، از سنبـلی
یک شرر زآتش جهیـــد ؛ و سایبانم ، ذوب کرد
هرکسی نانی دهد؛ پس،لاجـرم ؛ منـت نهــد
منــت دونـان ،خــدایا ؛ قـوت خـوانـم ذوب کرد
مهـــربانـو ! از چه می نالی ؟ چنین زار و حزین
درد خود را ، من ، نمی نالم ؛ خــزانم ذوب کرد
این همه ، گفتند ؛ و گـوییم ؛ و بگـویند ؛ و روند
بی اثر بود ای خدا !!! ؟نسل جوانم ذوب کرد
|
|
نقدها و نظرات
تنها کابران عضو میتوانند نظر دهند.