(1)
در مقدمـــت ای یگــانـــــه ی ملـک وجــود
خورشیـــد و مــــه و ستـاره آمد به سجود
میلاد تـــــــــو پشـــــت جاهلیّت بشکست
تـــا پنجـــره رو بــه بـــاغ توحیــــــد گشود
(2)
آمــــــد بـــــه جهـــان رســـول آگاهی ها
کوبنـــده ی جهـــل هــــا و گمــراهـی ها
مستند و تــرانـه خـــــوان غزالان دردشت
دریـــاست بــــه کـــام تشنه ی ماهی ها
(3)
بـــــا آمـــــدن محمــــد آن شمــس هدی
دلهـــا شـــده آشیـــانـــه ی نــــور و صفا
تردیـــــد مکن کـه گفــت بــــا خلقـــت او
تبــــریـــک بــه آفرینـــش خـــویـش خدا
(4)
بــا آمـــدن محمــــــد آن ختــــــم رسل
جـــبریـــل بــه امــــــر آفریننــده ی کل
بر هر نفسش دمیــــــــد انفاس مسیح
درهــرقدمش نشاند صــد شاخه ی گل
(5)
آن دل کــه بـــــه راز معرفت آگاه است
کی در ظلمـــات زنــدگــی گمراه است
نــاری کـــه درآن بــه عشق تعبیر کنند
از نــــــــور محمــــد رســـول الله است
(6)
خواهــی اگـــر از خدای سبحان درجات
بـــا بـــــذل عنـایـــت و وفــــور بـــرکات
بفرســت شبــانــــه روز تـــا گاه ممات
بـــر خـــاتـــــم انبیــا محمـــد صلــوات.