شـــــاه غــــــریــبـــــــــ...
برســـرِنیـــزه سـر تو همـچـنــان ماه است حسین
چون گلی پژمرده و بشکـسته جانکاه است حسین
******************************
از هـمــان روز ازل مـا یــارو یـــاور بـوده ائیم
بــر وصــال عـشق و خــونین تو باور بوده ائیم
بــهــرِاثبـــاتـــش زِدل تســــلیـــم داور بوده ائیم
پای من هم مثل تو اندر هـمیــن راه است حسین
******************************
کـــوفیـان ازدور بـــرادر بر دلــت تیــر میـزنند
بـر تـن آغـشــته بــر خــون تو شمـشـیـرمیـزنند
دست و پــای دختـــرانت را به زنجـیــر میزنند
بــر لــب عطــشـان تو آیـــات الله اســـت حسین
******************************
ای بروی دست خود شـش ماهه اصغر شد فــدا
توی میـــدان قــاسـم و شــهـزاده اکـبــرشد فــدا
دســت عبـــاس ات کنـــار نـــهـر ألـقم شد جـدا
از غم هجر ات بــرادر سیـنه پر آه است حسین
******************************
بـر لب تو خـیزران بـر قـلب من چنـگ میزنند
با نــوای اُشـــتـر و زنــگـولــه آهـنــگ میزنند
بر گــل خشکیـــده ام آخـر چـرا سنــگ میزنند؟
هر که سنگت میزندازریشه گـمراه است حسین
******************************
ای شهــیـد کــربلا ای حـــامـیِ قــــرآن حسیـن
تشـنه لب افتـاده ایی در چـشم تو پیـکان حسیـن
جــان زینـب بر لب عطــشان تو قـربان حسیـن
آن"غریب"کــربلا برعـاشقـان شاه است حسین
******************************
حسین اسکندری"غریب"
07/08/93