گر به عالم نهضــت خونیــن عاشــــورا نبود
در دیــــاری پرچم آزادگــــی بــر پــــــا نبود
آب می نوشیـد اگـر عبّـــــاس از شطّ فرات
تا ابــــد شرمنــــــده ی لعل لبش دریا نبود
هیچ داغــی غیــــر داغ اصغـر شیرین زبان
بر امــام عاشقـــان دلسوز و جانفرسا نبود
کربــلا در کربــلا می ماند چون نخلی غریب
گر به شام و کوفه نطـــق زینب کبری نبود
نهضت ســرخ حسینی این تداومها نداشت
خطبه ی سجّـاد اگــر در شام با افشا نبود
«مارایت الاجمیلا» گفــــــت زینـــب با عدو
عشق را زیباتر از ایــن منطق گـــویــا نبود
دفتـــر پیــروزی حـق خطّ باطل می گرفت
گر به خــون پـاک هفتاد و دو تن امضا نبود
افتخار این بس که نقش پرچم عدل وشرف
شیعیان را جز پیــام ظهـــر عاشـــورا نبود
با نـــوای جانفـــروز «یا لثـــارات الحسین»
در گــذرگاه حـــــــوادث کربـــلا تنـــها نبود
پای در گل تا ابـد می مانـــد رهــوار حیات
گر عنــایـات حسینی دستگیــــــر ما نبود.