يکشنبه ۲۷ آبان
|
دفاتر شعر م فریاد(محمدرضا زارع)
آخرین اشعار ناب م فریاد(محمدرضا زارع)
|
با عرض معذرت بخش اول(آيه هاي شيطاني) را هم براي دوستاني كه نخوانده اند مي آورم:
آيه هاي شيطاني
(م.فرياد)
و به دست همه ي اهل زمين
ما چراغي داديم از جنس هوس
تا خيانت ورزند
و نبينند خدا را هرگز
***
و به دلهاي هوسناك بشارت داديم
دختراني عريان
و زناني
كه به يك چشمك آلوده فرو مي لغزند
***
صبح بيدار شدند
و نديدند نشاني از عشق
و ملائك
همه از سجده به ابناء بشر منع شدند
***
و چنين بود كه ما انسان را
به فرومايه ترين چيز
مبدّل كرديم...
***
به خيانت سوگند!
و به تاريكي جهل!
و به آن پينه كه مردان رياكار
به پيشاني خود مي كارند!
كه قيامت كذب است
و زمين مال كساني ست
كه ظالم باشند
***
و بدانيد ربا
بهترين راه تقرّب به من است
هركسي سود ربا را بخورد
طمع و شهوت او را دو برابر بكنم
و به او پرده اي از لذت و غفلت بخشم
تا به هنگام گناه
هرگز او حس نكند رايحه ي رحمن را
***
و مهم نيست چه نامي به ربا بگذاريد
هرچه باشد خوب است
(عرف بازار) و يا (بهره ي بانكي)
همه از ناحيه ي مكر من است
و همانا شيطان
به رباخوار محبت دارد
***
|