سایت شعرناب محیطی صمیمی و ادبی برای شاعران جوان و معاصر - نقد شعر- ویراستاری شعر - فروش شعر و ترانه اشعار خود را با هزاران شاعر به اشتراک بگذارید

منو کاربری



عضویت در شعرناب
درخواست رمز جدید

اعضای آنلاین

معرفی شاعران معاصر

انتشار ویژه ناب

♪♫ صدای شاعران ♪♫

پر نشاط ترین اشعار

حمایت از شعرناب

شعرناب

با قرار دادن کد زير در سايت و يا وبلاگ خود از شعر ناب حمايت نمایید.

کانال تلگرام شعرناب

تقویم روز

شنبه 1 ارديبهشت 1403
  • روز بزرگداشت سعدي
12 شوال 1445
    Saturday 20 Apr 2024
      به سکوی پرتاب شهرت و افتخار ،نجابت و اقتدار ... سایت ادبی شعرناب خوش آمدید مقدمتان گلباران🌹🌹

      شنبه ۱ ارديبهشت

      دنیا به کجا میرود ؟ کیست بداند ...

      شعری از

      منصور شاهنگیان

      از دفتر گذشت ايام نوع شعر غزل

      ارسال شده در تاریخ چهارشنبه ۹ مهر ۱۳۹۳ ۱۱:۳۵ شماره ثبت ۳۰۴۶۱
        بازدید : ۵۸۲   |    نظرات : ۲۵

      رنگ شــعــر
      رنگ زمینه
      دفاتر شعر منصور شاهنگیان
      آخرین اشعار ناب منصور شاهنگیان

      با نام خدا و با پرچم الله اکبر ، قداره ای در دست و با هیبت و صورت پوشیده 
      بالای سر ِ خبرنگاری ایستاده برای :
      سر بُریدن ...
      تصور و باور آن هم مشکل و گاه غیر ممکن است ....
                            " دنیای ما "
      دنیا به کجا میرود ؟ کیست بداند
      دارد به خطا میرود ، کیست بداند
      این مفتخر از کشتن ِ همسایه و افسوس
      سر ، پای خدا می بُرد او ، کیست بداند
      در وقت ِ نماز می کِشد او ، ضامن ِ بُـمبـَش
      بنگر که کجا می کِشداو ، کیست بداند
      آواره کند مرد و زن ِ هموطنش را
      آزار چرا میدهد او ، کیست بداند
      چون عقربک ِ زیر  ِحصیری بزَنَد نیش
      با یاد خدا میزند او ،  کیست بداند
      ایمان به کجا، عشق کجا رفته خدایا
      انسان به کجا میرود ،  کیست بداند
      این "طالب " و آن "داعش "و سَرهای بُریده
      وحشی تر از اینها نَبُوَد ، کیست بداند
      در منطقه ی ماست که سرمایه ی مردم
      هر دوره ، به یغما رود و ، کیست بداند
      این کودک ِ افغانی و آن پیر ِ عراقی
      با بمب ، دوتا ، میشود و کیست بداند
      انگار که او زنگی مست است و به کف تیغ
      این مست ، چه ها میکند و ، کیست بداند
      آرام شود منطقه با صلح و صفا هم
      از یاد ِ خدا یابد و   کیست ، بداند ؟ ....
      اصفهان  تابستان 93
      ۱۴
      اشتراک گذاری این شعر

      نقدها و نظرات
      تنها کابران عضو میتوانند نظر دهند.


      (متن های کوتاه و غیر مرتبط با نقد، با صلاحدید مدیران حذف خواهند شد)
      ارسال پیام خصوصی

      نقد و آموزش

      نظرات

      مشاعره

      کاربران اشتراک دار

      محل انتشار اشعار شاعران دارای اشتراک
      کلیه ی مطالب این سایت توسط کاربران ارسال می شود و انتشار در شعرناب مبنی بر تایید و یا رد مطالب از جانب مدیریت نیست .
      استفاده از مطالب به هر نحو با رضایت صاحب اثر و ذکر منبع بلامانع می باشد . تمام حقوق مادی و معنوی برای شعرناب محفوظ است.
      0