يکشنبه ۴ آذر
برای زاینده رود خون ببارید 2 شعری از منصور شاهنگیان
از دفتر گذشت ايام نوع شعر نیمائی
ارسال شده در تاریخ پنجشنبه ۱۳ شهريور ۱۳۹۳ ۱۴:۱۳ شماره ثبت ۲۹۶۶۵
بازدید : ۵۰۳ | نظرات : ۳۶
|
آخرین اشعار ناب منصور شاهنگیان
|
با سلامی و درودی دوباره و با تاخیر ...
میدانید هنوز زاینده رود خشگ و بی آب و تشنه ، در انتظار دستی و لطفی است ؟؟؟
با هم بگرییم و بخوانیم که :
برای زاینده رود
در اصفهان ، نخوانند
دیگر سرود ، افسوس
گویا که مُـرد ، آخر
زاینده رود ، افسوس ...
گر این زمان " کسایی "
می خواست ، نی نوازد
با این هوای ناپاک
درمانده بود ، افسوس ...
بر روی صحنه ، "ارحام "
نقشی دگر ندارد
او هم ، ز پیش ِ ما رفت
آرام و زود ، افسوس ...
تار ِ " جلیل شهناز "
خاموش مانده ، ای داد
شد بزم ِ عارفان هم
بی تار و رود ، افسوس ...
گر بود می شنیدیم
در جای جای این شهر
آواز و نغمه ی " تاج "
در سوگ ِ رود ، افسوس ...
نو باوگان ِ معصوم
در کنج ِ خانه ، گشتند
مانند ِ دار ِ قالی
بی تار و پـود ، افسوس ...
گلدان ِ نقره کاری
چکّش نمی خورد ، آه
چون این هنر ندارد
بازار و سود ، افسوس ...
دانی که " صُفـّه " دارد
در سینه کوهی از غم
چون قتلِ ِ عام ِ افغان
او دیده بود ، افسوس ...
آنان به "بامیان " نیز
چونان ، عمل نمودند
با پیکره ، که انگار
"بودا " نبود ، افسوس ...
گوید به ما ، به ایما
معمار ِ " عالی قاپـو "
حتی به بزم ِ شاهان
عودی نبود ، افسوس ...
آری نمانده در شهر
جُـز ، ریزگرد و خاشاک
گویا که مُـرد ، آخر
" زاینده رود " ، افسوس ...
اصفهان تابستان 93
منصور شاهنگیان
_____________________________________________________________
صُفه : کوهی در جنوب اصفهان که محل جنگ محمود افغان و سپاهیان ایرانی بود ..
|
|
نقدها و نظرات
تنها کابران عضو میتوانند نظر دهند.