سایت شعرناب محیطی صمیمی و ادبی برای شاعران جوان و معاصر - نقد شعر- ویراستاری شعر - فروش شعر و ترانه اشعار خود را با هزاران شاعر به اشتراک بگذارید

منو کاربری



عضویت در شعرناب
درخواست رمز جدید

اعضای آنلاین

معرفی شاعران معاصر

انتشار ویژه ناب

♪♫ صدای شاعران ♪♫

پر نشاط ترین اشعار

حمایت از شعرناب

شعرناب

با قرار دادن کد زير در سايت و يا وبلاگ خود از شعر ناب حمايت نمایید.

کانال تلگرام شعرناب

تقویم روز

يکشنبه 16 ارديبهشت 1403
    27 شوال 1445
      Sunday 5 May 2024
      • روز جهاني ماما
      به سکوی پرتاب شهرت و افتخار ،نجابت و اقتدار ... سایت ادبی شعرناب خوش آمدید مقدمتان گلباران🌹🌹

      يکشنبه ۱۶ ارديبهشت

      دختر ایل

      شعری از

      خرم سعیدی

      از دفتر زمستان نوع شعر غزل

      ارسال شده در تاریخ پنجشنبه ۳۰ مرداد ۱۳۹۳ ۱۰:۱۴ شماره ثبت ۲۹۲۲۹
        بازدید : ۷۹۷   |    نظرات : ۱۲

      رنگ شــعــر
      رنگ زمینه
      دفاتر شعر خرم سعیدی
      آخرین اشعار ناب خرم سعیدی

      "برای ماه بانوی ایل ،ماه تابون قصه خانه ای در تاریکی "  
      دختر ایل
      ماه بانو؛
      وقتی آغوش چشمانت
      بهم می خورد و آن کبوتران سفید
      با بالهای آسمانی
      پرواز می کنند واز جوی بی خروش و زلال
      وارد دشت سبز نگاه معصومت می شوند
      تا قلم مرا نوازش کنند و دعای چشم زخم ایل سفری باشند
      انگار تمام خوشه های شعرم را
      با خون آنان
      نگاشته ام . 
      در این لحظه ، قلم سرشکسته می شود ومن شرمنده
      آنگاه به سفره خالی دلم سر می کشم
      • تهی تر از باد است
      از تنور آن سرخ می شوم -
      زیرا نان خالی خلوتی در آن ندارم تا با تو قسمت کنم
      چون پیش پای چشمان تو
      دست نا درویشی آن را ربود
      زیر پای درویشی نثار نمود و
      حافظ وار تعارف کرد که :
      "رواق منظر چشم من آشیانه توست
      کرم نما و فرودآ که خانه خانه توست "
      وقتی چشمانم تصرف شد ،
      دلم ، گردن آویز گریه هایم شد
      دوشم که میان تمام خاطراتش ، بوی وعده گاه تورا دارد
      تنهای تنهاست
      دستانم صلیب وار
      در آرزوی نسیم آمدنت دلتنگ رفتن است
      برای گذر ازگذارگاه دل واپسی ها ی ایل.
       
                                                                                بهار 89 – خرم سعیدی
      ۱۰
      اشتراک گذاری این شعر

      نقدها و نظرات
      تنها کابران عضو میتوانند نظر دهند.


      ارسال پیام خصوصی

      نقد و آموزش

      نظرات

      مشاعره

      کاربران اشتراک دار

      محل انتشار اشعار شاعران دارای اشتراک
      کلیه ی مطالب این سایت توسط کاربران ارسال می شود و انتشار در شعرناب مبنی بر تایید و یا رد مطالب از جانب مدیریت نیست .
      استفاده از مطالب به هر نحو با رضایت صاحب اثر و ذکر منبع بلامانع می باشد . تمام حقوق مادی و معنوی برای شعرناب محفوظ است.
      0