يکشنبه ۲۷ آبان
شام اخر شعری از بهناز لامعی
از دفتر ضربه های تلخ نوع شعر سپید
ارسال شده در تاریخ شنبه ۱۱ مرداد ۱۳۹۳ ۲۳:۰۸ شماره ثبت ۲۸۶۵۲
بازدید : ۹۴۸ | نظرات : ۴۵
|
آخرین اشعار ناب بهناز لامعی
|
1
کوچه های شهر پرواز را
با نگاه کفترانی بر چیدند ،
که بر یانی را ، با خزه های کفن شده بر میز
هدیه می دهند.
و باران پشت شرشر پنجره ، خشاب می شود.
پارگی کوچه و ذات المرگ سنجاق شده بر ناقوس سانتا ماریا !
و دیوار کفن شده بر میز،
در جغرافیای قبر های نمرده ،
_ شناسنامه ها ی بی تاریخ_
همیشه بیضه های تو خالی
قنداقه های منگوله دار تکثیر می کنند ،
از خاتونهای بی تسبیح!
تا
از پیامبری بیفتند
کلاه های بی پدر;
و سرها گشاد شوند
از تفی سر بالا ،
وقتی که شام
با- ضرب نگاه- کفتران کفن پوش ،
درون پیا له ها می چکد.
2
من بی سایگی را
بر بوم شکسته ی خاک نشانده ام
تا روسریم را باد نبرد.
بهناز لامعی
|
|
نقدها و نظرات
تنها کابران عضو میتوانند نظر دهند.