شنبه ۳ آذر
|
دفاتر شعر محمد حسین پژوهنده
آخرین اشعار ناب محمد حسین پژوهنده
|
جايي كه برق عصيان بر آدم صفي زد
ما را چگونه زيبد دعوي بي گناهي؟
حافظ از غزل 489 قزوینی
* * *
- نام تو؟
- آدم است و هيومن لقب مرا .
- فرزند؟
- من را نه مادري نه پدر هست .. گوئيا !
- جاي تولدت ؟
- فردوس باصفا .
- اینک كجاست مسکن تو ؟
- در بسيط خاک .
- روز تولدت؟
- به يقين روزجمعه ای .
- جنسيتت ؟
- از خاک نیمه ای نیمي هم ازخدا !
- اين جا چه مي كني؟
- تبعيد در زمينم .
- جرمت؟
- من از درخت وسوسه یک سیب چيده ام .
- دیگر چه؟ آیا فقط همین؟
- آري فقط همین !
- همدست در گناه تو؟
- حوای آشنا.
- قاضي چه حکم كرده ؟
- تبعید تا هميشه،
- وانگه کسی به ملاقاتت آمده ؟
- آری، هر آن، فقط خدا .
- دلتنگ گشته ای؟
- آری ولی زیاد.
- آخر برای که؟
- تنها همان خدا .
- اما برای رخصت زندان آورده ای سند؟ داری تو ضامنی؟
- آری .
- آن چيست ، كو، کدام؟
- دو قطره .. زلالي ز ديده ها .
- قاطع ترين عمل كه به پادافراه توست ؟
- فرجام خواهمش .
- در آخرین دفاع چه داري.. بگو !
- می خوانمش چنان؛ که اجابت کنددعا...
«أمّن یُّجیب المضطرَّ اذ عبده دعاه ! » (1)
(31/04/1393 مشهد)
-------------------------------------------------
(1) تلمیحی به آیه 62 از سوره نمل قرآن مجید.
|
|
نقدها و نظرات
تنها کابران عضو میتوانند نظر دهند.