يکشنبه ۲۷ آبان
عکس ماه چاه شعری از حسین راستگو
از دفتر سرنوشته ها نوع شعر غزل
ارسال شده در تاریخ يکشنبه ۱۱ خرداد ۱۳۹۳ ۱۴:۴۵ شماره ثبت ۲۶۹۰۶
بازدید : ۹۰۴ | نظرات : ۲۵
|
آخرین اشعار ناب حسین راستگو
|
هر وقت می تابم به من ایراد می گیری
تاریک باشم حفره هایت را نمی بینی
درعکسِ ماه ِ چاه می افتی پلنگ امشب
طیاره ها با بمب باران روشنت کردند؟
شاید پرستویند تو طیاره می بینی!
در عکسِ ماهِ چاه رگبار فشنگ امشب
فواره می زد مایعی قرمز برون از رگ
آزاد خواهد بود حتی نبض خون از رگ
در عکسِ ماهِ چاه ،ابری سرخ رنگ امشب
اول فرار از این که من در >او< نمی افتم
بعدا میانِ خود، به خود >تو< هم نمی گفتم
در عکسِ ماهِ چاه، >من< ،مجهول و منگ امشب
سرما زمستان را به حوض خانه ای آورد
سنگی سقوطی را برای لانه ای آورد
در عکسِ ماهِ چاه یخبندان و سنگ امشب
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
(
مردِ مغنّی خاک را افلاک می داند
آبِ قنات و ماهی اش را پاک می داند
در عکس ماه چاه می کوبد کلنگ امشب
چون ژاپنی ها مردمان ساده ای هستند
یا جستجو گرهای فوق العاده ای هستند
در عکس ماه چاه دنبال نهنگ امشب
)
|
|
نقدها و نظرات
تنها کابران عضو میتوانند نظر دهند.