عرس - عروسی (فارسی و عربی)
عذبت الگلب والروح و افراگک یسلینــــــی
عرس عندی اذا جفّیت او دم عینک یحنینی
***
ما اریدک تجی کل یوم تدک و الجرس اذّانی
نار انت او شویت الروح گلبی ابضیمه بچانی
***
السانی گطعیته اوتار ترید اعدامی کل لیله
ما عندک عداله اویای حبک هذا تحلیــــله
***
قول اشما ترید اتقول ابظهری اثر ضرباتک
ما عندک رحم ویای کذب متمنی ضحکاتک
***
انت امکیف او فرحان و آنه السوط ذابحنی
ساهر بالعشق و اتجول و ابسیفک تحاربنی
***
کلنه یا دهر اخوان ابونا و امنه هالطینه
و التقوی حساب الروح و القرآن حامینه
***
معنی:
با این حرفای تلخ تو چشام بد جوری خوشحالن
شب و رورم عروسی بود یه لحظه هم نمی نالن
***
نزن زنگ دلم هر روز صدات در خونه می خونه
تو طبعت آتشی پر درد نگو قلبم نمی دونه
***
زبونم بسته چوب دار اگر لرزیده می میرم
عدالت در جهانت کور از این دلواپسی سیرم
***
بگو هر چه دلت می خواد دهانم بسته شلاقت
دلت بی رحمه با گل ها نمی مونم تو این باغت
***
تو خاطر خواه شادابی و من در بند زنجیرت
زبانت می سراید عشق تنم پوشیده نخجیرت
***
همه از آدم و حوا همه فرزنده آیینیـــــم
به جز تقوای انسانی تفاوت ها نمی بینیم
***
جاسم ثعلبی (حسّانی) 18/12/1392