ترانه ی : ننه سرما
ننه سرما دوباره سرمارو با خود میاره
دونه های برفشو هرجا دلش خواست میزاره
ابرا رو میاره و میکشه روی آسمون
میگه نم نم ببارین رو کوچه وخونه هامون
غبار پائیز و با یک نفس از جا میکنه
اونو میده دست بادو میگه با خود ببره
به تگرگ میگه بباره تا بفهمه گُل سنگ
سنگ و میشه بشکنه بیرون بیاد خوش آب و رنگ
مه و میندازه رو شهرا تاکه در یاد بمونه
هرجا که ننه باشه خاطره هاشم میمونه
میکشه توآسمون رنگین کمونای قشنگ
تا ببینیم که ننه داره تو آستیناش چه رنگ!
با مترسکا چه شوخیائی که نمیکنه
هی تکونشون میده کُلاشونو برمیداره
توی هر کوچه با برفاش بچه ها بازی کُنون
میسازن آدمِ برفیّ قشنگ و مهربون
واسه ی اومدن عروس فصلا ننه جون
چه شبائی رو که بیدار میمونه این مهربون
همه کوچه ها رو آروم آب و جارو میکُنه
رو سرِ بهار خانوم یه تاجی از گل میزنه
ننه سرما میره و دوباره باز بهار میاد
تا یه سالِ دیگه که دوباره ننه جون بیاد
بهارم قشنگی شو از ننه سرما میگیره
واسه ی بارون و برفاو تگرگاش میمیره!!!
سروده:ناصرترهنده(یارا)1381