آلـــــوده شـــدم، شمــــا خــــــرابم نکنید
پــــــابــنــــد لــــجن و مـــنــجــــــلابم نکنید
چندی به هوس گذـشت و طی شد عمرم
بـــس بــود دگـــر، به قـــصه خــوابــم نکنید
چهل ســــال اســیر و مست میخـــانهبُدم
دیـــگر ســـخن از، چـنـــگ و ربــــابم نــکنید
تصــــمیم بر ایــن شد کـه، نبـــاشم عاصی
از جـــمـــع بــــرون شدم، حـــسابــم نکنید
عمریــســت که ویـــرانه شده خـــــانه دل
داغ اســت دلـــــم ، شـمــا کبــابـــم نکنید
چندی است که مانده ام در این بین دو راه
خــود ملـــتــهبم ، پــــر اضــــطــرابـــم نکنید
از روزن و یــــــــرانه ، بتــــــابــیــده امــــــید
مجــــــنــون شــده ام، شـمــا عــذابم نکنید
مهــــری بــه سر و گرفـــته ام ســـــایــه او
من گـــــرم خـــــــودم، بـه آفــــتابـــم نـکنید
شـــوقی شده هــــمــدم دل غمـــــــگیــنم
از فـــــکــر حقـــیـقت، بـــه ســـرابـــم نکنید
بی خـــود شــده ام، نـــــدارم آرام و قـــرار
تعــــارف بـه مـــی و جـــام شـــرابـم نکنید
دیـــوانـــگی ار بـه سـر زد و بــرگــــشتــم
هــــرچنـــد کـــه اصــرار، جـــــوابـــم نکنید
یـــــارم کنـــد از کــــوچـــه میــــخانه گــذر
حـــرفـی نـــزنیـــد، ز شــــــرم آبـــم نکنید
انـــگار نبـــــوده ام در ایـــن کـــــوی شمـا
غربت زده ام، دوســـت خـــطابـم نکنید
من بایــــد از ایــن شک به یقــــینم برسم
بیــــــهوده به مـــاندنـــم، مــــجـابــم نکنید