چه کسی بود صدا زد سهراب؟!
چه کسی بود صدا زد سهراب؟!
چه کسی بود؟!
آشنا بود صدا؟!!!!
این همه سر نزنید
این همه پشت سر هم، در نزنید
قایقم را جا نیست
جای حتی من نیست
قایقم پر شده است.
عاقبت این دنیا، به کجا خواهد شد
قایق من به کجا خواهد رفت
این همه در نزنید، سر نزنید
این همه باز صدایم نکنید
من خودم هم به خدا حیرانم
یاد از آن روز که من می رفتم
آسمان بود،وفا بود،صفا بود
این همه درد،این همه غم
آنچنانی که دلم سرد نبود.
قایقم را جا نیست
عاقبت، قایقم را به شما خواهم داد
خود را به نور مهتاب ،آسمان خواهم داد
من نمی دانستم قایقی که ساختم
تا کجا خواهد رفت
با که ها خواهم بود
آنچنان می گویم تا بدانید مردم :
سیب سرخ از درِ همسایه ندزدید که من،
کفتری را لب آبی مگیرید که من،
قایقم را جا نیست
به شما کاری نیست .
این همه در نزنید
ایم همه باز صدایم نکنید
قایقم را جا نیست .
عاقبت قایقم را به شما خواهم داد
خود به نور مهتاب،آسمان خواهم داد.
ع.م.سامانلو
کتاب الهه ی راحیل