امام از راه دور آمد
وطن آتش فشان گردید ، مذابش در جهان جاریست
مطهر کرده کوه و دشت ، به چشم دشمنان خاریست
***
زمین اغشته در خون شد ، و نور از کهکشان آمد
عصا در دست و تک فریاد ، به کوی مرد و زن در زد
***
خیابان ها پر از سیل است ، چو دریا شهر ها جوشید
همه فریادشان تکبیر ، صدا از آسمان غرّید
***
جهان در شوق تغییر است ، شهادت رمزِ پیروزی
شهیدان با کلام حق ، خروشیدند به غم سوزی
***
امام از راه دور آمد ، هوا داران خود را دید
عدالت با نظام حق ، چو باران در وطن بارید
***
تمام شهر ها آباد ، ستم گم گشته از میهن
ستمگر مرگ خود را خواند ، شعار گرم مرد و زن
***
گلستان در فضای تابید ، بهشت آویزه میدانی
فدا کردند وجود خود ، به پای روح قرآنی
***
ستم از ریشه خشکیده ، و گل آزادی می خواهد
در این فریاد بی همتا ، و ایران زنده می ماند
***
ثعالب شاهد زنده ، در این جنگ خیابانی
شعار مرگ استعمار ، به شه کوبید حسّانی
***
جاسم ثعلبی (حسّانی) 09/11/1392