دوشنبه ۲۸ آبان
«دو دانشجو» شعری از محمود طیّب
از دفتر شعرناب نوع شعر ترانه
ارسال شده در تاریخ جمعه ۴ بهمن ۱۳۹۲ ۱۸:۰۴ شماره ثبت ۲۲۷۰۶
بازدید : ۶۴۸ | نظرات : ۲۰
|
آخرین اشعار ناب محمود طیّب
|
«دو دانشجو»
«محمود طیّب»
(توی یک دیوار سنگی دو تا پنجره اسیرن
دو تا عاشق، دو تا تنها یکی شون تو، یکی شون من...
«شهیار قنبری»)
تو یه دانشگاه بدریخت
دوتا دانشجو اسیرن
دوتا بدبخت، دوتا مشروط
یکیشون تو؛ یکیشون من!
درسا سنگینه و سخته
درسای کشکیِ ناجور...
شده برج زهر ماری
واسه دانشجوی مجبور!
همیشه مشروطی بوده
بین ترمای من و تو
باهمین خیطی گذشته
شب و روزای من و تو
ما باید یه جوری در ریم
جایی لیسانسو بگیریم
واسه ما مشروطی مرگه
ما تلپ بشیم میمیریم!
کاشکی دانشگاه خراب شه
«من و تو باهم بمیریم»
تو یه دانشگاه دیگه
درسای خوبی بگیریم
شاید اونجا دیگه استاد
با دانشجو بد نباشه
واسه ی درس خوندنامون
مشروطی یه سد نباشه!
شاید اونجا دیگه استاد
سخت ونالوطی نباشه
نمره ی زیر دوازده
درد مشروطی نباشه!
ما باید یه جوری در ریم
جایی لیسانسو بگیریم
واسه ما مشروطی مرگه
ما تلپ بشیم میمیریم!
***
|
|
نقدها و نظرات
تنها کابران عضو میتوانند نظر دهند.