جمعه ۲ آذر
کوکدکی.... شعری از حمید پوربهزاد
از دفتر حرف دل نوع شعر نیمائی
ارسال شده در تاریخ يکشنبه ۲۹ دی ۱۳۹۲ ۱۱:۴۶ شماره ثبت ۲۲۵۰۹
بازدید : ۶۷۲ | نظرات : ۱۲
|
آخرین اشعار ناب حمید پوربهزاد
|
یاد باد آن روزگاران گذشته
نوجوانی،کودکی...
یاد دوران رهایی شاد بودن ، مهربانی، عاشقی
عشقهای واقعی
کینه و غم در دل ما جا نداشت
هر چه بود مهر و محبت شادی و سرزندگی
نغمه ها و شعرهای کودکی
آن همه لطف و صفای بچگی
یاد بازیهای آن دوران بخیر
رنگ بازی ، لی لی و گرگم هوا
یادش بخیر...
گرگم به هوا ، هوا زمینه....
هر کس بخوره گرگ زمینه،
هفت سنگ ، الک دولک ، دزد و پلیس
بازی زوو ، تیله بازی ، گل کوچیک
جر زدن ها قهرهای کودکی...
یاد باد آن روزگاران گذشته
نوجوانی،کودکی...
یاد دوران رهایی شاد بودن ، مهربانی، عاشقی
عشقهای واقعی
کینه و غم در دل ما جا نداشت
هر چه بود مهر و محبت شادی و سرزندگی
نغمه ها و شعرهای کودکی
آن همه لطف و صفای بچگی
یاد بازیهای آن دوران بخیر
رنگ بازی ، لی لی و گرگم هوا
یادش بخیر...
گرگم به هوا ، هوا زمینه....
هر کس بخوره گرگ زمینه،
هفت سنگ ، الک دولک ، دزد و پلیس
بازی زوو ، تیله بازی ، گل کوچیک
جر زدن ها قهرهای کودکی...
قهر قهر تا به قیامت ،تند و زود
چند لحظه بعد قیامت،رستخیز
باز خنده باز شادی جست و خیز
آن همه پاکی، سفیدی ، بی ریایی واقعا یادش بخیر...
دختره اینجا نشسته... گریه میکنه... زاری میکنه.... از برای من یکی رو بزن...
سادگی ها خنده های از ته دل یاد باد
گریه ها و قهرهای ظاهری یادش بخیر...
شعرمان بود ، دخترا با دخترا و پسرا با پسرا
باز هم آخر بدینسان:
دخترا با پسرا و پسرا با دخترا
ما میگفتیم دخترا موشند مثل خرگوشند
حال بعد از این همه دوران دور
برخی از زنها به حق
خیلی هم شیرند مثل شمشیرند
کودکی رفت و زمان نوجوانی ها رسید
بعد از آن وقت جوانی عشق های سرسری ، دیوانگی
کودکی و نوجوانی و جوانی می رود...
این نوای دلنشین در ذهن من دارد طنین:
"شور و حال کودکی برنگردد دریغا..."
"قیل و قال کودکی بر نگردد دریغا..."
آبان ماه 1392 خورشیدی
|
|
نقدها و نظرات
تنها کابران عضو میتوانند نظر دهند.