يکشنبه ۴ آذر
زمستان شعری از هاشم دانش مایه(دانش)
از دفتر شعرناب نوع شعر غزل
ارسال شده در تاریخ جمعه ۲۲ آذر ۱۳۹۲ ۲۱:۵۳ شماره ثبت ۲۱۱۷۲
بازدید : ۵۱۷ | نظرات : ۳۰
|
دفاتر شعر هاشم دانش مایه(دانش)
آخرین اشعار ناب هاشم دانش مایه(دانش)
|
باز آمده زمستان ،هنگام خــــــواب بســــــتان
گاه وداع ز بلبل مرغ هَــــــــــزار دســــــتان
درخواب غوطه ورشد گـــــل های باطراوت
آمد نسیم ســــــــردی از پشت آن دهســـــتان
سرما و دود آتش،بنشـــــــــسته باز در چشم
از نو سپید گشته آن کوه در کوهســـــــــتان
آمد صـدای تیــــشه از جنـــــگلِ ســـــــپیدار
گویی به جنـــــگ رفته هیزم شکن زمستان
سردی و این سیاهی حاصـــل زدود و سرما
با خود دوباره دارد در پشت سر گلســـــتان
اکنون نشسته برفی سنگین وسرد و خاموش
بار دگر بـــــروید گلــــــها ز سُـنبلســـــــتان
چون بنگری تو دانش این هاهمه نشانه است
از خـــالق دو گیـــتی نزد خــــدا پرســــــتان
|
|
نقدها و نظرات
تنها کابران عضو میتوانند نظر دهند.