جمعه ۲ آذر
|
دفاتر شعر حجت اله یعقوبی(سکوت)
آخرین اشعار ناب حجت اله یعقوبی(سکوت)
|
چاشتگاهی
نان و ریحان و پنیر
آواز یکریز گنجشک ها
قیل و قال کلاغ ها
برای یک تکه زندگی،
و بیداری چشمانم
از کامی برانگیخته
بستری ، سبز
بامی ، آبی
دلِ آگاهی!
رخوتی حلال
نیمروزی،
برافروخته از آفتابی داغ
و آب و گوشتی
پرورده به گشنیز و زنجبیل،
سایبان آرامش
در گذرِ خیال!
از آنچه بود و آنچه باید!!!،
پس
به چای و لبخندی، خرسند
و توانی دیگر و نانی افزون
برای مبادا،
یا...
بادا!!!
و آفتاب نشینِ نگاهمان
بر برگ های هزاران رنگ
یا... پای فشاری رهگذران
بر تکرار پرسشی ،
شاید!
...سرِ سازم نیست،
شبانه
آسودگی را
در آغوش کشیدن
و در ایوان
برفدانه های تنهایی را
یکی یکی
دنبال کردن،
تا... کدام
در دستانم آب شود ...
به همین پنجگانه سوگند!،
به خدایی...
نیازم نیست!!!
|
|
نقدها و نظرات
تنها کابران عضو میتوانند نظر دهند.