سایت شعرناب محیطی صمیمی و ادبی برای شاعران جوان و معاصر - نقد شعر- ویراستاری شعر - فروش شعر و ترانه اشعار خود را با هزاران شاعر به اشتراک بگذارید

منو کاربری



عضویت در شعرناب
درخواست رمز جدید

اعضای آنلاین

معرفی شاعران معاصر

انتشار ویژه ناب

♪♫ صدای شاعران ♪♫

پر نشاط ترین اشعار

حمایت از شعرناب

شعرناب

با قرار دادن کد زير در سايت و يا وبلاگ خود از شعر ناب حمايت نمایید.

کانال تلگرام شعرناب

تقویم روز

شنبه 8 ارديبهشت 1403
    19 شوال 1445
      Saturday 27 Apr 2024
        به سکوی پرتاب شهرت و افتخار ،نجابت و اقتدار ... سایت ادبی شعرناب خوش آمدید مقدمتان گلباران🌹🌹

        شنبه ۸ ارديبهشت

        دو بیتی های ساکن/ ابوذیات ساکنات

        شعری از

        جاسم ثعلبی (حسّانی)

        از دفتر کابوس وحشت نوع شعر دلنوشته

        ارسال شده در تاریخ يکشنبه ۵ آبان ۱۳۹۲ ۰۰:۱۵ شماره ثبت ۱۹۶۴۰
          بازدید : ۶۵۷   |    نظرات : ۶

        رنگ شــعــر
        رنگ زمینه

         دو بیتی های ساکن/ ابوذیات ساکنات

        کرامتنه او علمنه سر علینــــه

        نخلنه او نبض شطنه سر علینه

        دعینه الستر مره سر علیــــنه

        نکرنه او شمّت اعدانه اباذیــه

        ***

        انعدم سر حکم هجرک وانت غائب

        جمالک در علینه و انــــت غائب

        الگبر ما لم وجودک و انت غائب

        انفجر فلّش صخر صیتک علـیه

        ***

        هجم دمّر حچیکم ما عدینــــه

        ولا خطوه ابحدکم ما عدیـــنه

        نزیل المرض منکم ما عدیــنه

        او فدینه ارواحنه الحبکم هدیه

        ***

        المصائب علشجاعه ساعدنّـــه

        القهر والهم طلبنه او ساعد نّه

        ولا لحظه انتذکّر سا عـــدنّه

        نخیط الفتگ و انقدم تحـیه

        ***

        معنی:

        دو بیتی های ساکن

        کرامت با دیانت دل خوشی بـــــــود

        همه جا خشکسالی شورشی بــــــود

        خدایا یارِ دلبندان دل بـــــــــــاش

        به دشمن دل سپردن خود کشی بود

        ***

        به دار آویز گشتم تو نبـــودی

        هزاران تیر غم بر دل گشودی

        درونِ گور فریادت شنــیدم

        پیامی تلخ بر قلبم ســرودی

        ***

        دل و عقل و کلامت دشمنی کرد

        سرِ مرزِ ندامت خرمنی کـــــرد

        پرستارِ دل و جانت همیـــــشه

        هزاران تحفه بر دل دیدنی کرد

        ***

        صبوری بر دلیری یار گر هـــــست

        قناعت بر شجاعت سایه سر هـست

        عدالت خواه دنیایِ پـــــــر از درد

        دلم در کوی عشقت رهگذر هست

        ***

        جاسم ثعلبی (حسّانی) 04/08/1392

         

         

         

        ۰
        اشتراک گذاری این شعر

        نقدها و نظرات
        تنها کابران عضو میتوانند نظر دهند.


        ارسال پیام خصوصی

        نقد و آموزش

        نظرات

        مشاعره

        کاربران اشتراک دار

        محل انتشار اشعار شاعران دارای اشتراک
        کلیه ی مطالب این سایت توسط کاربران ارسال می شود و انتشار در شعرناب مبنی بر تایید و یا رد مطالب از جانب مدیریت نیست .
        استفاده از مطالب به هر نحو با رضایت صاحب اثر و ذکر منبع بلامانع می باشد . تمام حقوق مادی و معنوی برای شعرناب محفوظ است.
        0