پنجشنبه ۱ آذر
ما را می شمرد ! شعری از فاطمه میرزایی
از دفتر رهایی نوع شعر سپید
ارسال شده در تاریخ سه شنبه ۳۰ مهر ۱۳۹۲ ۲۲:۳۳ شماره ثبت ۱۹۵۰۸
بازدید : ۶۲۹ | نظرات : ۳۵
|
آخرین اشعار ناب فاطمه میرزایی
|
روزهایی
چه بد مچاله می شویم ...
در بوی گس و چرکِ اسکناس !
که ما را
می شمرد...
تا میکند ...
می پیچد ...
و در درز تنگ روزگار
آنچنان می سایدمان
که گویی
نفس خورشید هم
محتاج
ثانیه شمار صفرهای اوست...
...
و بر اَبرهای عاطفه
آنگونه پلید
چنگ میزند
که بارش هر مهری
رویایی دست نیافتنی میشود
...
چه خوش است
شبی
که طومار این روز را
در هم پیچد ؛
و فروغ ستارگانش
به سخره گیرد
همه ی صفرهای بی بها را
و
حافظه ی تاریکی اش
به رخوتِ خواب سپارد
شکوه خالیِ
حسابهای لبریز را ...
...
چه تصویرِ پرشبنم و معطریست
خوابِ
سخاوت سرشارِصورتی نسترن ها
در دستهای
سپید و عریانم ...
|
نقدها و نظرات
تنها کابران عضو میتوانند نظر دهند.