يکشنبه ۴ آذر
آزادی شعری از مهرداد دارانی
از دفتر تنهایی نوع شعر عاشقانه
ارسال شده در تاریخ پنجشنبه ۷ شهريور ۱۳۹۲ ۲۰:۲۸ شماره ثبت ۱۷۵۱۹
بازدید : ۷۷۷ | نظرات : ۱۰
|
آخرین اشعار ناب مهرداد دارانی
|
نه بنده وزنم
نه مست قافیه سازی
نه تشنه ام
به سرایش
میان قافیه بازی
زمان زمانه ی آهنگ و اوج و عروض نیست
بیا و آزاد سرا باش
تا که دل بازی
بیا و آزاد سرا باش
میان این شب شوم
که جلوه جلوه ی بند است و
مرگ و
جان بازی
نه قافیه برهاند تو را ز بند شهان
نه وزن غم برساند تو را
به اوج مهان
بهای تو
به بهای عروض و قافیه نیست
نباید این همه ارزش به بندگی پوشی
بهای تو همه احساس این شب تلخ است
نه شعر سازی و
با آن
به عاقبت سوزی
بهای تو به همین نان خشکه ی شب نیست
که پادشاهی دهدت
چون فقیر خوش سازی
من از دل غم تلخی به تو خبر آرم
که شب
شکسته غروری
ز عمر ناراضی
|
|
نقدها و نظرات
تنها کابران عضو میتوانند نظر دهند.