جمعه ۲۵ آبان
یوسف تو بیا که هر جمالت عشق است شعری از حسین دلجویی
از دفتر بخاطر چشمانش نوع شعر غزل
ارسال شده در تاریخ دوشنبه ۷ مرداد ۱۳۹۲ ۱۲:۱۶ شماره ثبت ۱۶۱۰۶
بازدید : ۱۰۲۱ | نظرات : ۱۱۳
|
آخرین اشعار ناب حسین دلجویی
|
هر خاطره ی خال و خیالت عشق است
تجدید هوای عشق و حالت عشق است
تقدیر برای من محالت کرده است
حتی به خدا امر محالت عشق است
حوا نشدم فریب سیبم بخوری
هر چند همان میوه ی کالت عشق است
در سینه نهال عشق تو بار نشست
نارنج بهار این نهالت عشقست
یک هفته گذشت وماه تو سالی شد
هر هفته و روز وماه و سالت عشق است
خاکم نکند خیال خالت، یوسف
تا حرم لب و خیال خالت عشق است
فالی زده ام به نام تو ، حافظ گفت
هم میوه کال و خال و فالت عشق است
تا دست زلیخای حرم در اوج است
یوسف تو بیا که هر جمالت عشق است
====
به بزرگ مرد ادب بوشهر
یوسف جمالی...
===
پ.ن
با پوزش از بزرگواران ادب...
غزل فوق ابتدا رباعی بود که به دلایلی بر آن افزوده شد
قصور وزن رباعی را برای غزل ، اغماض بفرمایید.
|
|
نقدها و نظرات
تنها کابران عضو میتوانند نظر دهند.