يکشنبه ۴ آذر
گل نرگس شعری از اسمر شجاعان
از دفتر شعرناب نوع شعر ترانه
ارسال شده در تاریخ چهارشنبه ۲ مرداد ۱۳۹۲ ۰۷:۲۱ شماره ثبت ۱۵۸۲۰
بازدید : ۷۴۴ | نظرات : ۴۸
|
آخرین اشعار ناب اسمر شجاعان
|
گل نرگس
از این روز دوشنبه اول ماه/هلال نیمه ی شعبان که دیدم
گرفتم ختم قرآن با تو مهدی/که از ربم حقایقها شنیدم
تو ای حجت،دلیل هرچه بودن/حریق آتش قلبای سوسو
منادی را خبر دادی بگوید/که باز این جمعه هم بسته به یک مو
گل نرگس براندوه دل خود/دعای عهدخواندم تا بیایی
سره سجاده ام بیدارم امشب/کدامین جمعه را مهمان مایی؟
گل نرگس بگو باما تو قهری/مناجات سحرگاهان شنیدی
بگو بی شرمیای کوفیان را/در این خاک و وطن هرگز تو دیدی
بگو ای حضرت خیرالبشرتو/که تنها ناجی و نور امیدی
چراغ جمکران روشن ز رویت/کدامین خانه را سکنی گزیدی؟
بگو آقاوسرور ای ثریا/که تاعرش و عروج کبریایی
بگو ای نیمه ی ماه پیمبر/در این شبهای تنهایی کجایی
بگو آقا از این جورو جماعت/در این دنیای فانی دل بریدی
نگاه طفلک بیمار تب دار/بغل بر سینه ی مادر ندیدی؟
شبی از داغ دیدار وجوهت/ی دست برآل یاسین تو بردم
دعاو هرچه نجوای شبانه/قسم بر نام شیرین تو خوردم
بگم آقا به نام دین تو بد/رفیقان نا رفیقیها چه کردند
عدالت را تبر بستند یک شب/همانهایی که میگفتندمردند
بگم آقا چه خونهایی به ناحق/زمین را بی کفن سیراب کرده
به پای ضربه های نابرابر/پدر را همچو شمعی آب کرده
بگم آقا حدیث تلخ قصه/کدامین مکتب این شعریادداده
همان دخترکه از تنگدستی و فقر/حیا و عفتش بر باد داده
شاعر:اسمرشجاعان
|
|
نقدها و نظرات
تنها کابران عضو میتوانند نظر دهند.