يکشنبه ۲۷ آبان
|
دفاتر شعر صدیقه محمدجانی ( نسیم حوالی دریا )
آخرین اشعار ناب صدیقه محمدجانی ( نسیم حوالی دریا )
|
***بســـــــــم الله الرّحمن الرّحیـــــــــم***
بوسه گاه عشـــــــــق!:
درمن حلــــول می کــند، آرامشی عجـــیب!
بر من به سجده می رود عطری شبیه سیب!
بی تو چـــه تلــخ ترجـــمه شــد هر تبسّـــمم؛
اکنون شــــکوفه می دمد از بارشـم،عجــیب!
پیچیـــــده در هــــزار گره بود لحــــظه ها؛
پر می کشنــــد شاد و سبــکبال ، عن قریب!
تنـــها نهــــاده پا ، به نهـــانگاه هســـــتی ام،
عشقت چه سر به زیر و چه آهسته و نجیب!
- دزدانه در تصــــرّف دُردانه ی ســــــرور-
غم، با نــگاه روشــن تو گشـــته بی نصــیب!
آگــاه شـــــد برکــــه ام از معجـــــزات رود؛
آن گاه، پُرشـــِکن شد از آوای « من یجیب؟»
بر من حـــــلال می شــود آســوده پَر کِشــــم،
در مــاورای چشـــــمِ تو ای آیــه ی شکیـــب!
دل - بوســه گاه عشق تو- درـ التــهاب ناب!
تکرار تو به هر ضـَـرَبانش به صد ضــریب!!
_____________________
پ.ن:
برگ برگ درخت
بال بال می زند
در حسرت پرواز
-با هر دمِ عاشقانه ی نسیم-
افسوس در گرو ریشه هاست
تمام هستی اش!!
............(ص.م.) نسیـــم/ رمضان المکرّم 1434........
|
|
نقدها و نظرات
تنها کابران عضو میتوانند نظر دهند.