يکشنبه ۴ آذر
|
دفاتر شعر محمد رضا نظری(لادون پرند)
آخرین اشعار ناب محمد رضا نظری(لادون پرند)
|
به پیغمبر و پیر و ملکوت و بت و میخانه و ساقی ↓
به همه اهل زمین،پیر و جوان،عاقل و دیوانه و باقی
خدا داند و من دانم و دل داند از آن لحظه که رفتی
نشستم همه شب تا به سحر گوشه متروک اتاقی
من ماندم و دل ماند و غم و خاطره و دفتر شعرم
سرمای شب و یاد تو و لرز من و شعله خاموش اجاقی
به هر بود و نبود و روش و قالب شعری که بگویی
خراسانی و نیمایی و نثر و غزل و سبک عراقی
نشستیم و نشستیم و غریبانه شکستیم و نوشتیم و نوشتیم
هر ثانیه در وصف گل روی تو ای قامت طناز اقاقی
افسوس و صد افسوس که در وسعت این دایره عشق
ما معنی گسترده وصلیم و تو هر ثانیه تفسیر فراقی
با مهر سکوتی که تو فهمیده و سنجیده زدی پای غزلها
این عاشق دیوانه و بی حاشیه فهمید که در فکر طلاقی
تدبیر چنین کرد که صد بار بخوانی و بدانی! قسمت داد...↑
|
|
نقدها و نظرات
تنها کابران عضو میتوانند نظر دهند.