جمعه ۲ آذر
رخ یار شعری از امیر لالانی
از دفتر غزلیات دل آوای نوع شعر غزل
ارسال شده در تاریخ جمعه ۱۴ تير ۱۳۹۲ ۱۵:۳۱ شماره ثبت ۱۴۸۳۵
بازدید : ۱۱۵۹ | نظرات : ۳۲
|
آخرین اشعار ناب امیر لالانی
|
عمـری کـه گـذار مـه عیّـار گزیدیــم
جـز نقــش دل آرای رخ یار ندیدیـــم
از جملـــۀ آیات گهـــربار سمائـــــی
نغــزِ سخــن از دولت بیدار شنیدیـم
بـر قبلـه گـه یار همه سجده نهادیم
خاضع همـه تا کعبـۀ دلدار رسیدیـم
آب زَمی از چشمۀ حق نوش نمودیم
وز دیــو و ددِ خاطی و مکار رهیدیـــم
آز و طمـعِ چــرخِ زبــون را نخریدیـــم
ما پـردۀ حُجبــی بـرِ پنـدار کشیدیـم
قاضـی بنمودیـم کلاه خــردِ خویــش
تا رشتـــۀ اوهـــام ز افکــار بریدیــم
ما شاخه بر افراشتـۀ دولتِ عشقیم
پُــربار درختیـــم کـه از بار خمیدیـــم
صافی شو مصاف حـرم یار دل آوای
دریاب چـرا بی حد و مقدار مریدیــم
|
|
نقدها و نظرات
تنها کابران عضو میتوانند نظر دهند.