شنبه ۳ آذر
|
دفاتر شعر بهزاد چهارتنگی ( خاموش )
آخرین اشعار ناب بهزاد چهارتنگی ( خاموش )
|
می دانم هیوا ! حالا ؛ سالهاست که دیگر کسی سراغی از پسین سایه های بلوط و گوراب های پر عطش نمی گیرد. حالا سالهاست که دیگر شیِب مِغرعه ی صبح گرده ی هیچ مادیانی را نمی نوازد. دیگر ؛ بام خانه ی مان رؤیای هیچ کفتری را به یاد نخواهد آورد. و چه تاریک است تمام سایه روشن های امروز در نگاه غریب صفحه صفحه ی تاریخ ها هیوا ! حق با تو بود و من ؛ بر سماجت بی دلیل خویش مُصر که آسمان همیشه آبی و آب از آب تکان نخواهد خورد. وامّا حال می دانم ! که دریا ؛ در خواب هیچ مردابی تعبیر نخواهد شد!!!
اصطلاحات: 1.شیب مغرعه ی صبح: شیب به معنی رشته است. و مغرعه یعنی رشته های شلاق شیب مغرعه ی صبح کنایه از پرتو و انوار اشعه های نور خورشید در زمان طلوع در سپیده دم است. در اینجا مهر و مهربانی منظور است.
2. گوراب ها : گوراب گودالی که در آن آب باران جمع می شود. در کوهستان هنگام تابستان چوپانان و یا رهگذران برای رفع عطش از این گوراب ها خویش را سیراب می کردند.
سه شنبه دوازدهم بهمن ماه هشتادو نه ساعت :3:15 دقیقه ی بامداد شهرکرد از مجموعه ی هیوا در باد بهزاد چهارتنگی (زاهد )
|
|
نقدها و نظرات
تنها کابران عضو میتوانند نظر دهند.