شنبه ۲۶ آبان
|
دفاتر شعر افسانه احمدی ( پونه )
آخرین اشعار ناب افسانه احمدی ( پونه )
|
دنیا اگر جایی برای یک دل آزرده می داشت
دیگر کسی تخم نفاق و کینه در قلبش نمی کاشت
قلبی اگر بعد از شکستن ، با تپیدن جور میشد
هر چشمِ شور از دیدنِ این پر امیدی کور میشد
دستت اگر با دست گرمی بذر شادی را نِشانَد
کوه غم و انبار غصه از ضمیرت می رَهاند
وقتی برای آشیانی سرد چون یک شعله باشیم
طوفان نمی ریزد بهم ما را ، اگر آلاله باشیم
کاش از همه پروانه ها یک پیلهٔ سر بسته میماند
یا از ریاکاری و حیله یک نفر ، وارسته می ماند
در هر زبان یک جملهٔ ناب محبت هم اگر بود
نفرت میان قلب های دیگران هم بی اثر بود
دیگر نمانده از وفا و دوستی ها یک حکایت
هر کس که آمد لاجرم زخمی زد او از روی عادت
ای کاش میشد مهربانی واجبات یک جهان بود
در دشت های سبز "پونه" دشمنی ها ناتوان بود
افسانه_احمدی_پونه
─┅─═ঊঈ🍃🌸🍃ঊঈ═─┅─
|
|
نقدها و نظرات
تنها کابران عضو میتوانند نظر دهند.
آموزنده و زیباست