سایت شعرناب محیطی صمیمی و ادبی برای شاعران جوان و معاصر - نقد شعر- ویراستاری شعر - فروش شعر و ترانه اشعار خود را با هزاران شاعر به اشتراک بگذارید

منو کاربری



عضویت در شعرناب
درخواست رمز جدید

معرفی شاعران معاصر

انتشار ویژه ناب

♪♫ صدای شاعران ♪♫

پر نشاط ترین اشعار

کانال تلگرام شعرناب

تقویم روز

جمعه 7 دی 1403
  • سالروز تشكيل نهضت سوادآموزي به فرمان حضرت امام خميني -ره-، 1358 هـ ش
  • شهادت آيت الله حسين غفاري به دست مأموران ستم‌شاهي پهلوي، 1353 هـ ش
27 جمادى الثانية 1446
    Friday 27 Dec 2024

      حمایت از شعرناب

      شعرناب

      با قرار دادن کد زير در سايت و يا وبلاگ خود از شعر ناب حمايت نمایید.

      مقام معظم رهبری سید علی خامنه ای و انقلاب مردمی و جمهوری اسلامی ایران خط قرمز ماست. اری اینجا سایت ادبی شعرناب است مقدمتان گلباران..

      جمعه ۷ دی

      ⚫ تُف سربالا ⚫

      شعری از

      سید هادی محمدی

      از دفتر غزلیات نوع شعر غزل

      ارسال شده در تاریخ سه شنبه ۳۰ مرداد ۱۴۰۳ ۱۹:۳۲ شماره ثبت ۱۳۲۰۹۸
        بازدید : ۱۳۲۱۵   |    نظرات : ۸۹

      رنگ شــعــر
      رنگ زمینه

      صدای ارسالی شاعر:
      بسم الله الرحمن الرحیم 
       
       
       
       
       
      جنون بی سرانجامم محال مانده در رویا
      چگونه گُم شدی در وادی جامانده ی فردا
       
      خبر داری که بعد از تو حواسِ آسمان پرت است 
      وَ سنگِ غُصّه می بارد به پای حضرت اغما؟ 
       
      دعا و گریه را در آستانِ خانه پوشیدم 
      مگر رحمی کند بر ندبه ی پنهانی لولا
       
      ببین تفسیر ویرانیِ مردِ قصّه هایت را 
      تَرَک خورده جهانِ باوری در مذهبِ بلوا
       
      چنان خورشید بعد از تو مَهار از روسری برداشت 
      که جان داده تک و تنها غرورِ زخمی دریا 
       
      خودم را نذر کردم تا که برگردی از این آشوب 
      به میدان آمده ناقوس های سوره ی طاها 
       
      اگر کاغذ چموشی می کند بر مرگِ خودکارم 
      رها کن دامنش را از سر قلاّده ی دنیا
       
      خبر ها زرد و بارانی به نسلِ باد مشکوکم 
      علاجی نیست بر رسوایی تُف های سربالا 
       
       
       
      #سید_هادی_محمدی 
       
      ۱
      اشتراک گذاری این شعر
      ۴۸ شاعر این شعر را خوانده اند

      بابک ایرانی

      ،

      مهرداد عزیزیان

      ،

      جواد مهدی پور

      ،

      علی نظری سرمازه

      ،

      جمیله عجم(بانوی واژه ها)

      ،

      سیده نسترن طالب زاده

      ،

      محمدرضا آزادبخت

      ،

      یاسر کریمی

      ،

      حسین رضایی(آشنا)

      ،

      شیما جریده

      ،

      محمد شریف صادقی

      ،

      محمد باقر انصاری دزفولی

      ،

      عباسعلی استکی(چشمه)

      ،

      عباس ترکاشوند

      ،

      فریباایازی روزبهانی

      ،

      عباس (یزدان) عظیمی

      ،

      علیرضا محمودی

      ،

      مرتضی میرزادوست

      ،

      سید هادی محمدی

      ،

      فاطمه گودرزی

      ،

      قربانعلی فتحی (تختی)

      ،

      محمدکریم نقده دوزان خراباتی

      ،

      علی باقری خورآبادی

      ،

      آوا صیاد

      ،

      وحید محبی

      ،

      درویش حسین ندری

      ،

      طاهره حسین زاده (کوهواره)

      ،

      ساسان نجفی(سراب)

      ،

      حسین احسانی فر(منتظر لنگرودی)

      ،

      غریب نیا

      ،

      محمد گلی ایوری

      ،

      آروین محمدی

      ،

      مسعود معادی

      ،

      فرامرز عبداله پور

      ،

      سیدیحیی حسینی

      ،

      شاهزاده خانوم

      ،

      رسول دبیر (نافذ)

      ،

      آلاله سرخ(سیده لاله رحیم زاده)

      ،

      عليرضا حكيم

      ،

      علیرضا شفیعی

      ،

      حسام رجبی

      ،

      علی مداح(طاهر)

      ،

      مریم عادلی

      ،

      ایمل حکیمی

      ،

      سینا سجودی

      ،

      نادر مسلمی ( ن م قطره )

      ،

      هادی طاهری

      ،

      مهدی محمدی

      نقدها و نظرات
      جمیله عجم(بانوی واژه ها)
      پنجشنبه ۱ شهريور ۱۴۰۳ ۱۱:۳۸
      بانام ویاد خدا
      ودرود برشما استادعزیزجناب دکترمحمدی خندانک
      🌼مثل همیشه غزلی بسیارزیباودلنشین خواندیم
      خندانک خندانک خندانک خندانک
      وزن غزل مفاعیلن مفاعیلن مفاعیلن مفاعیلن
      بحرهزج مثمن سالم می باشد
      اشعار شما همیشه بی نقص واز نظر ساختار و معنا دراوجند بخصوص باوجود داشتن دایره ی لغات گسترده وجادویی تون که مرا همیشه به تحسین واداشته👌👌👌
      بسیار زیبا شروع کرده اید شعرتان را وبا حفظ ارتباط عمودی وافقی بین ابیات زیباتر هم به پایان برده ایر آنرا ..
      🌼🔷️هربیت ازشعرتان را اگربخواهیم ازنظر فنی مورد بررسی قرار دهیم می بینی علاوه بر استحکام درساختار ازچند آرایه به صورت همزمان وبسیار رندانه بهره برده اید...
      کشف لایه های پنهان درونی شعرتان هم گرچه گاهی به ظاهر کمی مشکل است اما همین کندوکاش ذهنی برای دست یافتن به معنا ومفهوم شعر هم خالی ازلذت نیست .....
      گرچه این شاگرد را توان نقد اشعارتان آنگونه که باید نیست اماچند خطی هرچند ناقص براین شعر زیباومتفاوت نوشتم:
      🌼♦️آنچه که من ازاین شعردریافتم این است که شاعر دارد ازفاصله ای حرف می زند که بسیار به درازا کشیده وطولانی شده وانتظاری که تمامی ندارد وبازبانی بسیارلطیف و عاشقانه مخاطب خاصش را تشبیه به یک رویایی محال می کند که سرانجامی جز جنون ودیوانگی نداشته
      جنون بی سرانجام ومحال مانده در رویا بسیارتصویر زیبایی است
      به زیبایی ازصنعت تشخیص شاعر بهره برده به محال شخصیت بخشیده .....
      گم شدن در وادی جامانده ی فردا هم تصویر زیبایی است

      🌼♦️دربیت دوم:
       
      خبر داری که بعد از تو حواسِ آسمان پرت است 
      وَ سنگِ غُصّه می بارد به پای حضرت اغما؟ 

      دراین بیت شاعر به آسمان شخصیت بخشیده
      حواس آسمان پرت است تصویرقشنگی است
      شاعر می گویید بعدازتو حواس آسمان پرت شده یعنی آسمان باریدن باران که کاراصلی اش است را زیادبرده و سنگ غصه می بارد
      تشبیه غصه به سنگ بسیارزیباست وشدت دردش رابه خوبی بیان می کند
      حضرت اغما منظور کسی است که همواره بیهوش و درحال خلسه است ودیگه درد برایش عادت شده یعنی اززوردردبه بی دردی رسیده
      همانطورکه می دانید ((کما یا اغما (ناهشیاری یا بی‌هُشی) به نوعی از کاهش هوشیاری گفته می‌شود که شخص به محرک‌های بیرونی و تحریک دردناک واکنش نشان نداده یا واکنش ضعیف نشان می‌دهد))

      سنگ غصه وحضرت اغما ترکیبات بکروزیبایی هستند که ....
      🌼♦️دربیت سوم :
      دعا و گریه را در آستانِ خانه پوشیدم 
      مگر رحمی کند بر ندبه ی پنهانی لولا
       شاعر هم دراین بیت از صنعت تشخیص بهره برده
      وهم آرایه ی تلمیح با اشاره به دعای ندبه درمصراع دومش...
      پوشیدن دعاوگریه در آستان خانه زیباست
      ندبه ی پنهانی لولا هم می تواند منظور دعایی باشدکه در جایی پنهان می کنند تا کسی راسحر کنند
      ومنظورشاعر شاید این باشه که بسیار دعا وگریه ونذر ونیاز کردم مگر خدارحم کند وانتظاربه پایان آید واین جادوی فاصله بشکند ....

      🌼🔷️بیت چهارم
      ببین تفسیر ویرانیِ مردِ قصّه هایت را
      تَرَک خورده جهانِ باوری در مذهبِ بلوا

      شاعر از ویرانی مرد قصه می گوید که به باورهایش لطمه خورد در این آشوب فاصله ها

      🌼♦️دربیت پنجم هم تصویر بسیاربسیارزیبایی وجود دارد. به نظرم شاه بیت این غزل هم هست :

      چنان خورشید بعد از تو مَهار از روسری برداشت 
      که جان داده تک و تنها غرورِ زخمی دریا 
       
      شاعربه خورشید ودریا رندانه شخصیت بخشیده وتصویر بسیارقشنگی ساخته
      مهارازروسری برداشتن کنایه از بی وقفه تابیدن
      غرور زخمی دریا هم تصویری زیباو بسیارپرمعناست ....
      شاید منظورشاعر دراینجا رسواشدن باشد
      یعنی اینکه همه فهمیدن که من عاشق شدم وغرورم راشکستم به خاطر تو

      🌼🔷️دربیت ششم:
      خودم را نذر کردم تا که برگردی از این آشوب 
      به میدان آمده ناقوس های سوره ی طاها 
       دراین بیت هم شاعر با نام بردن ازسوره ی طاها از آرایه ی تلمیح به زیبایی بهره برده
      سوره ی طه یکی ازسوره هایی که برای رسیدن به حاجات بخصوص ازدواج خواندنش بسیارسفارش شده ....
      ((در روایات آمده است که پیامبر اکرم (ص) بعد از نزول وحی و قرآن بسیار عبادت می‌کرد و آن‌قدر بر پاهای خود می‌ایستاد که متورم می‌شد؛ به همین دلیل آیات نخستین سوره طه نازل شد و به پیامبر(ص) دستور داد که این‌همه رنج و سختی در راه عبادت تحمل نکن و اعتدال را در دعا و عبادت رعایت کن.
      در اسباب نزول القرآن نوشته واحدی نیشابوری نیز آمده است که ابوجهل و نضر بن حارث و برخی از کفار قریش با طعنه به پیامبر و یارانش می‌گفتند که محمد با ترک آیین ما خود را به زحمت انداخته است و نزول قرآن را باعث سختی مسلمانان شده است که این آیات نازل شد و از مسلمانان و پیامبر(ص) خواست در عبادت میانه‌روی را رعایت کنند و خود را به سختی نیندازند.))
      بهره گیری ازآیات وروایات واحادیث دربیشترشعرهای جناب دکترمحمدی علاوه براینکه نشان دهنده ی اعتقادات قوی مذهبی شاعرهست نشان از مطالعه ی زیادواشراف کامل برعلوم قرآنی هم دارد .....

      🌼🔷️دربیت هفتم:
      اگر کاغذ چموشی می کند بر مرگِ خودکارم 
      رها کن دامنش را از سر قلاّده ی دنیا
       دراین بیت هم شاعربه کاغذ وخودکارشخصیت بخشیده وتصویر زیبایی آفریده
      چموشی کردن کاغذ ومرگ خودکار
      ودرمصراع دوم هم دنیا رابه سگی تشبیه کرده که دامنش راگرفته....
      🌼♦️وبیت آخرهم که باز یک شاهکاروشاه بیت دیگر است ...
      خبر ها زرد و بارانی به نسلِ باد مشکوکم 
      علاجی نیست بر رسوایی تُف های سربالا 
       
      چگونه خبرها می تواند هم زرد وهم بارانی باشند
      تناقض زیبایی دراین جمله وجود دارد ......
      همانطورکه می دانید منظور از خبر زرد،
      هم اخبارواطلاعات غلط ودروغی است که بارنگ ولعاب فراوان پخش می شود وبا آب وتاب دربوق وکرنا میشود وهمیشه هم با استفاده از کلمات فریبنده و جذاب ارائه می شود ودرواقع قصدشان تخریب و ترور شخصیت افراد است وبرای بردن آبرویشان دست به هرکارناشایستی میزنندواخباردروغین رامنتشرمی کنند برای فریب افکارعمومی...
      حال چرا بارانی؟!
      نسل بادهم می تواندکنایه از آدمهای خبرچین ویاهم افراد دوشخصیتی که درکارواندیشه شان هیچ ثباتی نیست وهرروزیک رنگی اند وراحت هم دیگران راتخریب میکنند ....
      و تفهای سربالا هم افرادی هستند که دوروبرمون می پلکند نه میشه بیرونشون کرد ونه باهاشون بود و مجبوری به هرنحوی تحملشون کنی درزندگی..
      🌼🧊برداشت هرکسی ازاین شعرمی تواندمتفاوت باشد اتفاقا یکی از خصوصیات خوب اشعار جناب دکترمحمدی همین چندوجهی مضمون بودن آن است گاهی شعری ازایشان می خوانیم که کاملا عاشقانه به نظر می آید اما مفهومی اجتماعی رابسیارزیرکانه درآن دنبال کرده اند ....
      اگربخواهیم درمورد معناومضمون وزیبایی ها این شعرشان هم بحث کنیم کلی حرف است که ازعهده ی قلم ناقص من برنمی آید، بنابراین به همین مقدار اکتفا می کنم وبقیه را میگذارم برعهده ی خود مخاطب..
      🌼باآرزوی سلامتی و موفقیت روزافزون برای شما استاد توانمند وادی نقد وشعروادبیات
      عذرخواهم اگرنتوانسته ام آنجورکه بایدوشاید
      بر این قلم شایسته وتوانا بنویسم .
      خندانک خندانک خندانک خندانک خندانک
      خندانک خندانک خندانک خندانک
      خندانک خندانک خندانک



      علی نظری سرمازه
      علی نظری سرمازه
      پنجشنبه ۱ شهريور ۱۴۰۳ ۱۲:۳۰
      درود بیکران خانم عجم
      آموزنده است
      خندانک خندانک
      خندانک
      ارسال پاسخ
      سید هادی محمدی
      سید هادی محمدی
      پنجشنبه ۱ شهريور ۱۴۰۳ ۱۵:۱۷
      درود بر شما بانو عجم

      خیلی سپاس از زحمتی که متقبل شدید

      پنجره ی سبز ارزنده ای بود

      پاینده باشید و برقرار خندانک
      ارسال پاسخ
      محمد گلی ایوری
      محمد گلی ایوری
      پنجشنبه ۱ شهريور ۱۴۰۳ ۲۳:۱۹
      درود فراوان بر شما استاد بانو عجم گرامی
      استفاده بردم
      سلامت باشید
      خندانک خندانک خندانک
      ارسال پاسخ
      محمدرضا آزادبخت
      محمدرضا آزادبخت
      جمعه ۲ شهريور ۱۴۰۳ ۰۱:۲۷
      درود استاد بانو عجم خداقوت
      ارسال پاسخ
      جمیله عجم(بانوی واژه ها)
      جمیله عجم(بانوی واژه ها)
      شنبه ۳ شهريور ۱۴۰۳ ۱۳:۱۴
      خندانک
      درودبرشما جناب سرمازه استادعزیز خندانک
      ممنونم ازتوجه همیشگی شما خندانک
      خندانک خندانک خندانک
      جمیله عجم(بانوی واژه ها)
      جمیله عجم(بانوی واژه ها)
      شنبه ۳ شهريور ۱۴۰۳ ۱۳:۱۵
      خندانک
      ممنونم ازتوجه شما جناب ایوری عزیز خندانک
      ممنونم ازتوجه شمابزرگوار خندانک
      خندانک خندانک خندانک
      جمیله عجم(بانوی واژه ها)
      جمیله عجم(بانوی واژه ها)
      شنبه ۳ شهريور ۱۴۰۳ ۱۳:۱۶
      خندانک
      درودبرشما جناب آزادبخت استادعزیز خندانک
      ممنونم ازتوجه شما بزرگوار خندانک
      خندانک خندانک خندانک خندانک
      مهرداد عزیزیان
      چهارشنبه ۳۱ مرداد ۱۴۰۳ ۰۶:۳۳
      درود جناب محمدی گرامی
      غزل زیباییست
      قلمتان نویسا۰👏🌺🌺
      وزن مصرع اول بدلیل " محال" شایسته ویرایش است
      🙏
      سید هادی محمدی
      سید هادی محمدی
      چهارشنبه ۳۱ مرداد ۱۴۰۳ ۱۵:۴۰
      درود بر دوست و برادر و رفیق عزیزم

      مهرداد عزیزیان

      اولا لطف شما همیشه بر بالای سرم چرخ می‌زند

      ثانیا در خصوص مصراع اول باید بگویم


      (جنون بی سرانجامم محال مانده در رویا)

      با عنایت بر وزن

      مفاعیلن مفاعیلن مفاعیلن مفاعیلن

      ل _ _ _/ ل _ _ _/ل _ _ _/ ل _ _ _

      ج نو ن بی

      س رن جا مم

      م حا ل مان

      د در رو یا

      مشاهده می‌کنید که همه ی ارکان توسط این مصراع پر شده است و خروجی ندارد

      اما نکته ی اصلی در تلاقی دو کلمه ی( سرانجامم و محال) است اگر دو میم انتها و ابتدای این دو کلمه را هنگام خوانش در هم ادغام کنیم و بخوانیم بلی حق با شماست اما سکته ی خفیفی که بر وسط این دوکلمه اعمال کرده ام و در اصطلاح علم عروض نوین این فاصله را (لارازبل) گویند هیچ ویرایش وزنی نیاز نیست ولی چون من اصرار به بودن کلمه ی محال داشتم شاید این امر قوت گرفته که دو کلمه هم را پوشانده اند در حالی که در علم موسیقی اشعار فاصله‌ی بین دو رکن همسان مانند( مفاعیلن مفاعیلن)
      قابل هم پوشانی نیست مگر بوسیله ی رزونانس که آن بحث جدایی است

      در آخر از حضور شما سپاسگزارم

      خندانک
      ارسال پاسخ
      محمد شریف صادقی
      محمد شریف صادقی
      چهارشنبه ۳۱ مرداد ۱۴۰۳ ۱۸:۰۶
      درود اتفاقا بحث خیلی جالبی بود. من دیشب با دوستی بحث می‌کردم (و چهارپاره آقای عزیزیان را هم در خلال بحث خواندم) و بحث درباره «ثقل خوانش» بود و اینکه من غزلی از خودم را مقایسه کردم با غزلی از خواجه شیراز (بلانسبت آن بزرگوار) و بعد با دلایل آماری بررسی کردم چرا غزل من همگام خواندن روان نیست. خلاصه بحث به سمت همین همنشینی حروف رفت که انگار وقتی بعضی حروف دوبار کنار هم بیایند به طوری اولی ساکن باشد و دومی حرکت داشته باشد خوانش دشوار می‌شود. (مثلا «کار را» در موضع «ر» ثقل خوانشی هست یا مثلا «این نامردان» در صورتی که فی المثل در «دینِ نامردان» این فشار روی دستگاه صوتی انسان نیست). حالا داشتم به این فکر می‌کردم آیا این برای تمام حروف (از جمله میم) درست یا نه. اتفاقا فکر می‌کنم همین ثقل خوانش می‌تواند اثر نغمه حروف و واج‌آرایی را «بکُشد»
      جمیله عجم(بانوی واژه ها)
      جمیله عجم(بانوی واژه ها)
      چهارشنبه ۳۱ مرداد ۱۴۰۳ ۱۹:۳۷

      خندانک خوش آمدید خندانک خندانک
      خندانک خندانک خندانک خندانک خندانک خندانک
      ارسال پاسخ
      مهرداد عزیزیان
      مهرداد عزیزیان
      چهارشنبه ۳۱ مرداد ۱۴۰۳ ۲۳:۱۱
      درود مجدد خدمت هر دو بزرگوار
      بحث مد نظر بنده نزدیکی ۲ میم کنار همدیگر نیست
      بحث این است که هجای کشیده " حال" بجای ۲ هجای بلند بکار رفته نه یک هجای بلند و یک هجای کوتاه
      سید هادی محمدی
      سید هادی محمدی
      چهارشنبه ۳۱ مرداد ۱۴۰۳ ۲۳:۵۷
      مهرداد عزیزم

      با درود دوباره

      فلسفه ی اختیار شاعری در عروض این است که
      گوش تغییر جزیی را حس نمی‌کند و وزن در حالت سماعی همان وزن اصلی شنیده می‌شود

      این کار در ادبیات مسبوق به سابقه است

      مانند این بیت حضرت حافظ.

      به بویِ نافه‌ای کآخر صبا زان طُرّه بُگشاید

      ز تابِ جَعدِ مُشکینش چه خون افتاد در دل ها

      که کلمه ی (تاب) هم از این قاعده مستثنی نیست

      ارادتمندم خندانک
      محمد شریف صادقی
      محمد شریف صادقی
      پنجشنبه ۱ شهريور ۱۴۰۳ ۰۱:۲۱
      درود. بله من هم میدانم بحثتان روی وزن بود. ولی چون مجاورت میم ها رخ داده بود ناگهان بحثی که شب قبل داشتم به یادم آمد و یک مقدار بلند فکر کردم.
      ضمنا من فکر می کنم حق با آقای محمدیان است چون "حالِ" اگر چه ظاهرا یک بلند و یک کوتاه است اما در تقطیع حرف همراه نقش نمای اضافه می تواند معادل بلند حساب شود چون هنگام تلفظ میتواند کش بیاید این مسءله درباره کلمات قبل از واو عطف هم برقرار است. علاوه بر مثال آقای محمدیان این مورد هم عالی است چون در یک بیت سه بار رخ داده:
      دعای صبح و آه شب کلید گنج مقصود است
      در سه رکن مفاعیلن به جای هجای بلند حرف و نقش نمای اضافه امده که ظاهرا کوتاه است اما خاصیت عطف و اضافه اینست که هجاهای کوتاه به طرز جالبی میتوانند هنگام خوانش بلند حس شوند. اتفاقا بعضی اوقات شاعر عمدا این کار را انجام می دهد و شاید عجیب باشد که شعر را روان تر هم می کند.
      جالب است در کُردی و درلحجه مردم افغانستان نقش نمای اضافه گاهی مثل "ای" تلفظ میشود (مثلا به جای حال ما، انگار میگویند حالی ما)
      محمد شریف صادقی
      محمد شریف صادقی
      پنجشنبه ۱ شهريور ۱۴۰۳ ۰۱:۲۲
      ببخشید نوشتم لحجه بجای لهجه
      مهرداد عزیزیان
      مهرداد عزیزیان
      پنجشنبه ۱ شهريور ۱۴۰۳ ۰۸:۲۱
      درود مجدد بر هر دو عزیز
      بنده محال را به سکون لام میخواندم اکنون به خوانش مراجعه کردم و دیدم بحث از اول بلاموضوع بوده و کلا نباید شکل میگرفته!!
      وزن مصرع هم صحیح است و هیچ ویرایشی نیاز ندارد
      عذرخواهی میکنم که وقت شما دو عزیز راگرفتم🌺🙏
      جمیله عجم(بانوی واژه ها)
      چهارشنبه ۳۱ مرداد ۱۴۰۳ ۰۸:۴۷
      خندانک
      درودبرشما استادعزیز جناب دکترمحمدی خندانک
      بسیارعالی بود
      خندانک خندانک خندانک
      دکلمه و آهنگش هم زیبا ودلنشین
      وبسیارمتناسب باحال وهوای شعرتان بود
      مثل همیشه لذت بردم ازرقص زیبای قلم توانمندتان
      اگرعمری بود برمیگردم و
      بیشترمی نویسم ....
      خندانک خندانک خندانک خندانک
      خندانک خندانک خندانک
      خندانک خندانک
      خندانک
      سید هادی محمدی
      سید هادی محمدی
      چهارشنبه ۳۱ مرداد ۱۴۰۳ ۱۵:۴۴
      درود بر شما استاد بانو عجم

      سپاس از شما و حضورتان

      ممنونم بابت تعاریف و الطافتان

      پاینده باشید و برقرار خندانک
      ارسال پاسخ
      جمیله عجم(بانوی واژه ها)
      جمیله عجم(بانوی واژه ها)
      چهارشنبه ۳۱ مرداد ۱۴۰۳ ۱۹:۳۷

      خندانک خوش آمدید خندانک خندانک
      خندانک خندانک خندانک خندانک خندانک خندانک
      ارسال پاسخ
      عباسعلی استکی(چشمه)
      چهارشنبه ۳۱ مرداد ۱۴۰۳ ۱۲:۵۸
      درود استاد عزیز
      بسیار زیبا و دلنشین بود
      دستمریزاد خندانک
      سید هادی محمدی
      سید هادی محمدی
      چهارشنبه ۳۱ مرداد ۱۴۰۳ ۱۵:۴۴
      درود بر شما استاد استکی گرامی

      سپاس از شما و حضورتان

      ممنونم خندانک
      ارسال پاسخ
      جمیله عجم(بانوی واژه ها)
      جمیله عجم(بانوی واژه ها)
      چهارشنبه ۳۱ مرداد ۱۴۰۳ ۱۹:۳۷

      خندانک خوش آمدید خندانک خندانک
      خندانک خندانک خندانک خندانک خندانک خندانک
      ارسال پاسخ
      طاهره حسین زاده (کوهواره)
      چهارشنبه ۳۱ مرداد ۱۴۰۳ ۲۳:۰۳

      خندانک خودم را نذر کردم تا که برگردی از این آشوب
      به میدان آمده ناقوس های سوره ی طاها خندانک


      سلام استاد عزیز خیلی قشنگ بود زنده باشید خندانک

      خندانک خندانک خندانک خندانک خندانک خندانک خندانک


      تصویر ارسالی را دوست نداشتم نباید نگاهش کنم 😊

      سید هادی محمدی
      سید هادی محمدی
      پنجشنبه ۱ شهريور ۱۴۰۳ ۰۰:۱۹
      درود بر شما استاد بانو دکتر حسین زاده

      سپاس از شما و حضورتان

      ممنونم بابت تعاریف و الطافتان

      پاینده باشید و برقرار خندانک
      ارسال پاسخ
      عباسعلی استکی(چشمه)
      شنبه ۳ شهريور ۱۴۰۳ ۱۷:۵۱
      درود شاعر ارجمند
      السلام علیک یا اباعبدالله…
      اربعین حسینی تسلیت…
      التماس دعا خندانک خندانک
      جواد مهدی پور
      چهارشنبه ۳۱ مرداد ۱۴۰۳ ۰۷:۳۶
      با احترام و درود بر محضر استاد گرانمهر جناب دکتر محمدی عزیز خندانک خندانک

      از شعر زیبا و اثر فاخرتان لذت بردم

      زنده باشید به مهر

      خندانک خندانک خندانک
      خندانک خندانک
      سید هادی محمدی
      سید هادی محمدی
      چهارشنبه ۳۱ مرداد ۱۴۰۳ ۱۵:۴۴
      درود بر شما دکتر مهدی پور عزیز

      سپاس از شما و حضورتان

      ممنونم خندانک
      ارسال پاسخ
      جمیله عجم(بانوی واژه ها)
      جمیله عجم(بانوی واژه ها)
      چهارشنبه ۳۱ مرداد ۱۴۰۳ ۱۹:۳۷

      خندانک خوش آمدید خندانک خندانک
      خندانک خندانک خندانک خندانک خندانک خندانک
      ارسال پاسخ
      محمدرضا آزادبخت
      چهارشنبه ۳۱ مرداد ۱۴۰۳ ۰۹:۴۱
      درود استاد محمدی زیبا بود
      سید هادی محمدی
      سید هادی محمدی
      چهارشنبه ۳۱ مرداد ۱۴۰۳ ۱۵:۴۵
      درود بر شاعر اندیشه های ناب

      جناب آزاد بخت

      سپاس از شما و حضورتان

      ممنونم خندانک
      ارسال پاسخ
      جمیله عجم(بانوی واژه ها)
      جمیله عجم(بانوی واژه ها)
      چهارشنبه ۳۱ مرداد ۱۴۰۳ ۱۹:۳۷

      خندانک خوش آمدید خندانک خندانک
      خندانک خندانک خندانک خندانک خندانک خندانک
      ارسال پاسخ
      یاسر کریمی
      چهارشنبه ۳۱ مرداد ۱۴۰۳ ۱۰:۱۷
      ندبه ی پنهانی لولا خندانک خندانک خندانک
      درودها بر شما استاد ارجمند شعری با تعابیری زیبا و
      عمیق خواندم از قلم شما خندانک
      سید هادی محمدی
      سید هادی محمدی
      چهارشنبه ۳۱ مرداد ۱۴۰۳ ۱۵:۴۵
      درود بر شما جناب کریمی

      سپاس از شما و حضورتان

      ممنونم خندانک
      ارسال پاسخ
      جمیله عجم(بانوی واژه ها)
      جمیله عجم(بانوی واژه ها)
      چهارشنبه ۳۱ مرداد ۱۴۰۳ ۱۹:۳۷

      خندانک خوش آمدید خندانک خندانک
      خندانک خندانک خندانک خندانک خندانک خندانک
      ارسال پاسخ
      علی نظری سرمازه
      چهارشنبه ۳۱ مرداد ۱۴۰۳ ۱۰:۲۰
      درود جناب محمدی گل
      بسیار زیبا و حکمتانه
      خندانک خندانک
      خندانک
      سید هادی محمدی
      سید هادی محمدی
      چهارشنبه ۳۱ مرداد ۱۴۰۳ ۱۵:۴۶
      درود بر طناز ترین علی دنیا

      سپاس از شما و حضورتان

      ممنونم بابت تعاریف و الطافتان خندانک
      ارسال پاسخ
      جمیله عجم(بانوی واژه ها)
      جمیله عجم(بانوی واژه ها)
      چهارشنبه ۳۱ مرداد ۱۴۰۳ ۱۹:۳۷

      خندانک خوش آمدید خندانک خندانک
      خندانک خندانک خندانک خندانک خندانک خندانک
      ارسال پاسخ
      علی نظری سرمازه
      چهارشنبه ۳۱ مرداد ۱۴۰۳ ۱۰:۲۱
      ببین تفسیر ویرانیِ مردِ قصّه هایت را
      تَرَک خورده جهانِ باوری در مذهبِ بلوا
      خندانک خندانک
      خندانک
      سید هادی محمدی
      سید هادی محمدی
      چهارشنبه ۳۱ مرداد ۱۴۰۳ ۱۵:۴۶
      خندانک
      ارسال پاسخ
      جمیله عجم(بانوی واژه ها)
      جمیله عجم(بانوی واژه ها)
      چهارشنبه ۳۱ مرداد ۱۴۰۳ ۱۹:۳۷

      خندانک خوش آمدید خندانک خندانک
      خندانک خندانک خندانک خندانک خندانک خندانک
      ارسال پاسخ
      محمد شریف صادقی
      چهارشنبه ۳۱ مرداد ۱۴۰۳ ۱۲:۳۹
      چگونه گُم شدی در وادی جامانده ی فردا...
      درود...همان اول شعر مثل میخ قاب مضمون را بر دیوار ذهن می‌کوبد! خیلی هم زیبا...
      سید هادی محمدی
      سید هادی محمدی
      چهارشنبه ۳۱ مرداد ۱۴۰۳ ۱۵:۴۶
      درود بر شما شاعر جوان و با استعداد

      سپاس از شما و حضورتان

      ممنونم بابت تعاریف و الطافتان خندانک
      ارسال پاسخ
      جمیله عجم(بانوی واژه ها)
      جمیله عجم(بانوی واژه ها)
      چهارشنبه ۳۱ مرداد ۱۴۰۳ ۱۹:۳۸

      خندانک خوش آمدید خندانک خندانک
      خندانک خندانک خندانک خندانک خندانک خندانک
      ارسال پاسخ
      محمد باقر انصاری دزفولی
      چهارشنبه ۳۱ مرداد ۱۴۰۳ ۱۲:۵۸
      سلام
      زیباسرودی بود
      قلمتون سبز
      پایدارواستوارباشید
      شاعرگرامی
      خندانک خندانک خندانک
      سید هادی محمدی
      سید هادی محمدی
      چهارشنبه ۳۱ مرداد ۱۴۰۳ ۱۵:۴۷
      درود بر شما جناب انصاری گرانمهر

      سپاس از شما و حضورتان

      ممنونم بابت تعاریف و الطافتان خندانک
      ارسال پاسخ
      جمیله عجم(بانوی واژه ها)
      جمیله عجم(بانوی واژه ها)
      چهارشنبه ۳۱ مرداد ۱۴۰۳ ۱۹:۳۸

      خندانک خوش آمدید خندانک خندانک
      خندانک خندانک خندانک خندانک خندانک خندانک
      ارسال پاسخ
      عباس ترکاشوند
      چهارشنبه ۳۱ مرداد ۱۴۰۳ ۱۳:۰۶
      سلام سید هادی
      چقدر زیبا افرین خندانک خندانک
      سید هادی محمدی
      سید هادی محمدی
      چهارشنبه ۳۱ مرداد ۱۴۰۳ ۱۵:۴۷
      سلام و صد سلام بر عباس جان عزیزم

      سپاس از شما و حضورتان

      ممنونم بابت تعاریف و الطافتان خندانک
      ارسال پاسخ
      جمیله عجم(بانوی واژه ها)
      جمیله عجم(بانوی واژه ها)
      چهارشنبه ۳۱ مرداد ۱۴۰۳ ۱۹:۳۸

      خندانک خوش آمدید خندانک خندانک
      خندانک خندانک خندانک خندانک خندانک خندانک
      ارسال پاسخ
      فریباایازی روزبهانی
      چهارشنبه ۳۱ مرداد ۱۴۰۳ ۱۳:۵۵
      درود
      ناقوس های سوره طاها؟؟؟ کاش توضیح دهید
      سپاس زیبا سروید
      سید هادی محمدی
      سید هادی محمدی
      چهارشنبه ۳۱ مرداد ۱۴۰۳ ۱۵:۴۸
      درود بر شما بانو روزبهانی

      سپاس از شما و حضورتان

      عمری باقی بود بیشتر مینویسم از این مصراع انتخابی شما خندانک
      ارسال پاسخ
      جمیله عجم(بانوی واژه ها)
      جمیله عجم(بانوی واژه ها)
      چهارشنبه ۳۱ مرداد ۱۴۰۳ ۱۹:۳۸

      خندانک خوش آمدید خندانک خندانک
      خندانک خندانک خندانک خندانک خندانک خندانک
      ارسال پاسخ
      مرتضی میرزادوست
      چهارشنبه ۳۱ مرداد ۱۴۰۳ ۱۵:۰۳
      سلام و عرض ادب جناب دکتر محمدی عزیز خندانک
      از هر بیت بیت اشعار زیبایتان لذت می بریم و درس می آموزیم
      بسیار ارزشمند سرودید
      خندانک خندانک خندانک
      سید هادی محمدی
      سید هادی محمدی
      چهارشنبه ۳۱ مرداد ۱۴۰۳ ۱۵:۴۹
      درود بر شما جناب میرزا دوست عزیز

      سپاس از شما و حضورتان

      ممنونم بابت تعاریف و الطافتان خندانک
      ارسال پاسخ
      جمیله عجم(بانوی واژه ها)
      جمیله عجم(بانوی واژه ها)
      چهارشنبه ۳۱ مرداد ۱۴۰۳ ۱۹:۳۸

      خندانک خوش آمدید خندانک خندانک
      خندانک خندانک خندانک خندانک خندانک خندانک
      ارسال پاسخ
      فاطمه گودرزی
      چهارشنبه ۳۱ مرداد ۱۴۰۳ ۱۸:۱۷
      درود استاد بزرگوارم
      به حق که اشعارتان زیبا و خواندنیست
      خندانک خندانک خندانک
      جمیله عجم(بانوی واژه ها)
      جمیله عجم(بانوی واژه ها)
      چهارشنبه ۳۱ مرداد ۱۴۰۳ ۱۹:۳۸

      خندانک خوش آمدید خندانک خندانک
      خندانک خندانک خندانک خندانک خندانک خندانک
      ارسال پاسخ
      سید هادی محمدی
      سید هادی محمدی
      چهارشنبه ۳۱ مرداد ۱۴۰۳ ۲۰:۲۲
      درود بر شما بانو گودرزی.

      سپاس از شما و حضورتان

      ممنونم بابت تعاریف و الطافتان

      پاینده باشید و برقرار خندانک
      ارسال پاسخ
      قربانعلی فتحی  (تختی)
      چهارشنبه ۳۱ مرداد ۱۴۰۳ ۱۸:۱۷
      عرض سلام و درود استاد ارجممند جناب محمدی

      عالی و ثمر بخش و زیبا ست
      خندانک خندانک خندانک خندانک خندانک خندانک
      جمیله عجم(بانوی واژه ها)
      جمیله عجم(بانوی واژه ها)
      چهارشنبه ۳۱ مرداد ۱۴۰۳ ۱۹:۳۸

      خندانک خوش آمدید خندانک خندانک
      خندانک خندانک خندانک خندانک خندانک خندانک
      ارسال پاسخ
      سید هادی محمدی
      سید هادی محمدی
      چهارشنبه ۳۱ مرداد ۱۴۰۳ ۲۰:۲۳
      درود بر شما جناب تختی

      سپاس از شما و حضورتان

      ممنونم بابت تعاریف و الطافتان

      پاینده باشید و برقرار خندانک
      ارسال پاسخ
      سیده نسترن طالب زاده
      چهارشنبه ۳۱ مرداد ۱۴۰۳ ۲۰:۳۳
      درودتان
      سرور گرانمایه، برادر ادیب
      جناب دکتر محمدی بزرگوار
      بهره مند شدم از رشحات قلم پرسخاوت حضرتتان
      با مهر
      سید هادی محمدی
      سید هادی محمدی
      چهارشنبه ۳۱ مرداد ۱۴۰۳ ۲۱:۲۵
      درود بر شما استاد بانو دکتر طالب زاده ی گرامی

      سپاس از شما و حضورتان

      ممنونم بابت تعاریف و الطافتان

      پاینده باشید و برقرار خندانک
      ارسال پاسخ
      جمیله عجم(بانوی واژه ها)
      جمیله عجم(بانوی واژه ها)
      پنجشنبه ۱ شهريور ۱۴۰۳ ۱۱:۴۴
      خندانک خوش آمدید خندانک خندانک
      خندانک خندانک خندانک خندانک خندانک خندانک
      ارسال پاسخ
      علی باقری خورآبادی
      چهارشنبه ۳۱ مرداد ۱۴۰۳ ۲۱:۱۴
      سلام برشما.....

      زیبا سرودید...

      فقط بیت دوم حضرت اغما .....به نظر استعاره ی درستی نیست

      اجرتون با ابا عبدالله الحسین علیه السلام خندانک
      سید هادی محمدی
      سید هادی محمدی
      چهارشنبه ۳۱ مرداد ۱۴۰۳ ۲۱:۲۷
      درود بر شما جناب باقری گرامی

      سپاس از شما و حضورتان

      ممنونم از شما

      منتظر شنیدن دلایل علمی و ادبی و شعری برای درست
      نبودن (حضرت اغما) هستم

      موفق باشید و برقرار خندانک
      ارسال پاسخ
      علی باقری خورآبادی
      علی باقری خورآبادی
      چهارشنبه ۳۱ مرداد ۱۴۰۳ ۲۲:۵۰
      منظورم اینه که مفهوم روشن مرتبط با شعر رو نمی رسونه....

      ودر ضمن بیت آخر (( خبر ها زرد و بارانی)) دو مفهوم‌متضاد رو می رسانند ولی با هم آمدند ......
      سید هادی محمدی
      سید هادی محمدی
      پنجشنبه ۱ شهريور ۱۴۰۳ ۰۰:۰۸
      درود جناب خور آبادی

      باران همیشه زمزمه های نجات نیست
      گاهی بلاست در وطن بی قرار نوح
      بداهه

      خندانک خندانک خندانک
      جمیله عجم(بانوی واژه ها)
      جمیله عجم(بانوی واژه ها)
      پنجشنبه ۱ شهريور ۱۴۰۳ ۱۱:۴۴
      خندانک خوش آمدید خندانک خندانک
      خندانک خندانک خندانک خندانک خندانک خندانک
      ارسال پاسخ
      آوا     صیاد
      چهارشنبه ۳۱ مرداد ۱۴۰۳ ۲۲:۲۵
      درود استاد محمدی واقعا از خواندن شعرتان لذت بردم استاد کم نظیر در همه چیزی
      خداوند برای نابیان شما را حفظ کند
      سید هادی محمدی
      سید هادی محمدی
      پنجشنبه ۱ شهريور ۱۴۰۳ ۰۰:۰۹
      درود بر شما بانو صیاد

      سپاس از شما و حضورتان

      ممنونم بابت تعاریف و الطافتان

      پاینده باشید و برقرار خندانک
      ارسال پاسخ
      جمیله عجم(بانوی واژه ها)
      جمیله عجم(بانوی واژه ها)
      پنجشنبه ۱ شهريور ۱۴۰۳ ۱۱:۴۴
      خندانک خوش آمدید خندانک خندانک
      خندانک خندانک خندانک خندانک خندانک خندانک
      ارسال پاسخ
      درویش حسین ندری
      چهارشنبه ۳۱ مرداد ۱۴۰۳ ۲۳:۴۹
      عاااااااااااااااالی سرودید


      لذت بردم
      سید هادی محمدی
      سید هادی محمدی
      پنجشنبه ۱ شهريور ۱۴۰۳ ۰۰:۱۰
      درود بر شما جناب ندری

      عالی نگاهید بزرگوار

      ممنونم خندانک
      ارسال پاسخ
      جمیله عجم(بانوی واژه ها)
      جمیله عجم(بانوی واژه ها)
      پنجشنبه ۱ شهريور ۱۴۰۳ ۱۱:۴۴
      خندانک خوش آمدید خندانک خندانک
      خندانک خندانک خندانک خندانک خندانک خندانک
      ارسال پاسخ
      محمد باقر انصاری دزفولی
      پنجشنبه ۱ شهريور ۱۴۰۳ ۱۰:۲۲
      سلام و عرض ادب
      شعری بسیار زیبا و از جنس دل بود
      وبردل نشست
      بسیار مستفیض شدم
      هزاران درودتان باد
      استادگرامی
      خندانک خندانک خندانک خندانک
      جمیله عجم(بانوی واژه ها)
      جمیله عجم(بانوی واژه ها)
      پنجشنبه ۱ شهريور ۱۴۰۳ ۱۱:۴۴
      خندانک خوش آمدید خندانک خندانک
      خندانک خندانک خندانک خندانک خندانک خندانک
      ارسال پاسخ
      سید هادی محمدی
      سید هادی محمدی
      پنجشنبه ۱ شهريور ۱۴۰۳ ۱۵:۱۸
      درود بر شما جناب انصاری

      سپاس از شما و حضورتان

      ممنونم بابت تعاریف و الطافتان خندانک
      ارسال پاسخ
      محمد گلی ایوری
      پنجشنبه ۱ شهريور ۱۴۰۳ ۱۱:۲۷
      سلام و عرض ادب جناب استاد محمدی عزیز
      زیبایی و عمق کلامتان تامل برانگیز است
      پاینده باشید و در صحت
      خندانک خندانک خندانک
      جمیله عجم(بانوی واژه ها)
      جمیله عجم(بانوی واژه ها)
      پنجشنبه ۱ شهريور ۱۴۰۳ ۱۱:۴۴
      خندانک خوش آمدید خندانک خندانک
      خندانک خندانک خندانک خندانک خندانک خندانک
      ارسال پاسخ
      سید هادی محمدی
      سید هادی محمدی
      پنجشنبه ۱ شهريور ۱۴۰۳ ۱۵:۱۸
      درود بر شما جناب ایوری

      سپاس از شما و حضورتان

      ممنونم بابت تعاریف و الطافتان

      خندانک
      ارسال پاسخ
      فرامرز عبداله پور
      پنجشنبه ۱ شهريور ۱۴۰۳ ۱۶:۱۷
      درود
      زیبا و دلنشین و پر معنا
      سروده اید
      ⚘🌺❤
      رقص قلمتان ابدی
      جمیله عجم(بانوی واژه ها)
      جمیله عجم(بانوی واژه ها)
      شنبه ۳ شهريور ۱۴۰۳ ۱۳:۱۷
      خندانک خوش آمدید خندانک خندانک
      خندانک خندانک خندانک خندانک خندانک خندانک
      ارسال پاسخ
      سید هادی محمدی
      سید هادی محمدی
      يکشنبه ۴ شهريور ۱۴۰۳ ۲۰:۰۹
      درود بر شما جناب عبداله پور

      سپاس از شما و حضورتان

      ممنونم خندانک
      ارسال پاسخ
      علیرضا شفیعی
      جمعه ۲ شهريور ۱۴۰۳ ۱۱:۰۹
      درود بر استاد گرامی جناب دکتر محمدی ارجمند خندانک بسیار بسیار زیباست ، جشنواره ای از ترکیب واژه هاست در بطن موسیقی وزن خندانک
      پاینده باشید خندانک
      جمیله عجم(بانوی واژه ها)
      جمیله عجم(بانوی واژه ها)
      شنبه ۳ شهريور ۱۴۰۳ ۱۳:۱۷
      خندانک خوش آمدید خندانک خندانک
      خندانک خندانک خندانک خندانک خندانک خندانک
      ارسال پاسخ
      سید هادی محمدی
      سید هادی محمدی
      يکشنبه ۴ شهريور ۱۴۰۳ ۲۰:۰۹
      درود بر شما جناب شفیعی

      سپاس از شما و حضورتان

      ممنونم بابت تعاریف و الطافتان خندانک
      ارسال پاسخ
      هادی طاهری
      پنجشنبه ۲۲ شهريور ۱۴۰۳ ۱۹:۵۰
      درود بیکران بر شما استاد گرامی
      این اثر بسیار زیبا وگیراست
      در پناه یزدان پیروز و سربلند باشید خندانک

      تنها کابران عضو میتوانند نظر دهند.


      (متن های کوتاه و غیر مرتبط با نقد، با صلاحدید مدیران حذف خواهند شد)
      ارسال پیام خصوصی

      نقد و آموزش

      نظرات

      مشاعره

      کاربران اشتراک دار

      محل انتشار اشعار شاعران دارای اشتراک
      کلیه ی مطالب این سایت توسط کاربران ارسال می شود و انتشار در شعرناب مبنی بر تایید و یا رد مطالب از جانب مدیریت نیست .
      استفاده از مطالب به هر نحو با رضایت صاحب اثر و ذکر منبع بلامانع می باشد . تمام حقوق مادی و معنوی برای شعرناب محفوظ است.
      2