يکشنبه ۴ آذر
نسخ شعری از حسین گودرزی تشنه
از دفتر شعرناب نوع شعر غزل
ارسال شده در تاریخ جمعه ۲۲ تير ۱۴۰۳ ۱۲:۲۷ شماره ثبت ۱۳۱۱۹۲
بازدید : ۹۸ | نظرات : ۱۰
|
دفاتر شعر حسین گودرزی تشنه
آخرین اشعار ناب حسین گودرزی تشنه
|
نَسخ جان و دلم ناز نگاهت بگرفت
من زمن برد و تو در من به ضیافت بگرفت
سببش چیست؟ که جز تو نرود دل سویی
نگهت گَنج دلم کُنج قناعت بگرفت
زُهد یعنی تماشای تو حاشای همه
دل چو آینه دَمادم سر راهت بگرفت
شب و روزی نَبود،ثانیه ای نیست که نیست
دَم زدل،دیده زِدَم نیز سراغت بگرفت
هُوش از سّر هّوا از دل هر بیت رود
تا که شعری زتو جوشید و شِرافت بگرفت
اِقراء آغاز ز سمت نگهت مُنزل شد
شاعر از وحی تو دعوای نبوت بگرفت
غزل و مثنوی و شعر سپید و نیما
به خود آمد زتو و راه سعادت بگرفت
شور و شورش زتو پیدا شد و آغاز زتو
دّم و آغاز نشان از تو ،شجاعت بگرفت
غزلی نیست که واگو بکند حال مرا
تشنه از سمت نگاه تو شفاعت بگرفت
"بی سبب نیست که در کنج دلم جا داری"
قطره در دامن دریا صلابت بگرفت
#حسین گودرزی"تشنه"
۱۴۰۳/۳/۱۱
|
نقدها و نظرات
|
درودها سپاس زیر سایه حثرت دوست و اهل بیت عاقبت بخیر بشی | |
|
درودها سپاس بانوی فرهیخته مانااا باشی | |
|
درودها سپاس از مهرت سایه عالی مستدام | |
تنها کابران عضو میتوانند نظر دهند.
درود بر شما شاعر محترم