پنجشنبه ۱ آذر
|
دفاتر شعر امیر علی مطلوبی (سخن سنج تبریزی)
آخرین اشعار ناب امیر علی مطلوبی (سخن سنج تبریزی)
|
میــروم بـا پـای زخـمـی ســوی صـحـــرا، شاهدی؟
آســـمـان میـــگـــریـد از کــشـتـار ِ دریــا، شاهدی؟
بـا نـگاهــی دیدمت دریــــای احـمـــر گـشـتـه ایــی
خـون چـه نـقشی میـزند بر سینه گـویا، شاهدی؟
صـبــر ِ ایّـوبت شـنـیـدم بـا زمـان در صلــح نـیـست
در تـمـنّــا بـاخـتـی ســر را چـو یـحـیــی، شاهدی؟
لب تَرَک خورد از سکوتی، سالها جان تشنه است
درد ِ تب،تبـــخـال شـــد در کُــنـج ِ لبــهــا،شاهدی؟
پـنـجـه ی شـاهـیـن هجـران زخم بی درمان کشید
بــر دلـی گنجشک و حیـــران،زخـم دل را شاهدی؟
بنـد ِ حیـــرانی بـپـیـچــاندی بــه حـالـم،ای امـیــــــر
بــی وفـایـــی را مـپــرس از ســوز ِ پـیــدا،شاهدی؟
خـون ِ دل در سـینه میلـرزد،چنین حالی به جاست
در فــراق اشـکــی نـمـانــَـد چـشـم بـیـنـا،شاهدی؟
الـوداع ،ای شـاهـد،ای در مـسلخ،اســماعیل ِ جـان
از سـخن سـنـجی شـدی دل خـستـه،آیـا شاهدی؟
مطلوبی (سخن سنج تبریزی)
در بحر رمل مثمن محذوف
(فاعلاتن فاعلاتن فاعلاتن فاعلن)
|
|
نقدها و نظرات
تنها کابران عضو میتوانند نظر دهند.