پنجشنبه ۱ آذر
برق محبت شعری از رسول دبیر (نافذ)
از دفتر صد میدان نوع شعر غزل
ارسال شده در تاریخ چهارشنبه ۳۰ خرداد ۱۴۰۳ ۰۰:۵۲ شماره ثبت ۱۳۰۷۱۷
بازدید : ۱۰۹ | نظرات : ۱۵
|
دفاتر شعر رسول دبیر (نافذ)
آخرین اشعار ناب رسول دبیر (نافذ)
|
برقی که بر آمد از محبت
تابید ز مطلع مشیت
چون هست دل اورا مهبط
آمد ثمر از ظهور رغبت
جوشید و درخشید و عیان کرد
با اصل همان بود که آن کرد
انداخت به جانم آتش شوق
افروخت دلم را آن ذوق
پای طلبم اگرچه لنگ است
درراهم اگرهزارسنگ است
قصدم بوداو ازاین تولا
شاید که پذیرداین تمنا
جزاونبود چودر سکوتم
صدشکر که هست در قنوتم
هراسم بود علامت او
آرامش دل بلاغت او
تسلیم شوم بران علامت
دیگر که کند مرا ملامت
لطفش بود این صدر نشینی
پاداش بود به هر امینی
همخانه بود چو راه و آهش
پر در بود مقام قافش
هم چشم بود ازآن عنایت
هم گوش بود پراز انابت
هرگاه تهی شوم ز اغیار
لبریز شوم ز شرب اخبار
بر قرب رسم از ان تولا
تنزیه بباید ومبرا
تا سمع شوم خطاب او را
آینه شوم کتاب او را
محو است تجلی محبت
زآن شوق رسم به وصل والفت
|
نقدها و نظرات
|
درود متقابل استاد اسنکی بزرگوار بسیار ممنونم از بذل توجه حضرتعالی با آرزوی توفيق | |
|
باسلام و کمال تشکر از بذل توجه و تفقد استاد بزرگوار سلامت و سرافراز باشید | |
|
با درود متقابل استاد بذلی ارجمند ممنونم از تفقد عالی ⚘⚘ | |
|
درودها نثارتان ممنونم از تفقد عالی | |
|
بادرود فراوان و عرض احترام بسیار بسیار ممنونم از بذل توجه وتفقد اديب فرزانه سرافراز و سلامت باشید ⚘⚘⚘ | |
|
باسلام و احترام استاد ارجمند ممنونم از تفقد عالی | |
تنها کابران عضو میتوانند نظر دهند.
مثنوی بسیار زیبا و پر معنی است
دستمریزاد