شنبه ۳ آذر
ازقرآن میچکید نور شعری از بهمن بیدقی
از دفتر شعرناب نوع شعر آزاد
ارسال شده در تاریخ چهارشنبه ۲۳ خرداد ۱۴۰۳ ۱۵:۳۷ شماره ثبت ۱۳۰۵۷۲
بازدید : ۸۲ | نظرات : ۰
|
آخرین اشعار ناب بهمن بیدقی
|
از قرآن می چکید نور
سنتورها نواختند ،
ایده ی تارها را
به حرمت شنبه ،
ماهیگیران ،
جمع کردند تورها را
حج اکبر شروع شد
به حرمت صحرای جمعه پرور،
جمع کردند تیرها را
تور و تیر معنایشان بس تار بود
قطره قطره چو باران ،
ازقرآن می چکید نور
بچه های شادمان ،
جمع کردند نورها را
مثل همیشه ،
طبیعت شاد بود ،
چه زیبا می درخشید
خورشیدش هم درخشید
بچه های شادمان ،
جمع میکردند دسترنجِ زنبورها را
زنبورها ،
اعتراضی نکردند
رسول بودند بر گشنگیِ آنها
برآورندگانِ رؤیاها ، همه آمدند
نزدیک کنند آنهمه دورها را
آمدند تا شکست دهند ،
آنهمه زورها را
استعمارِپیر مُرد
وقتِ رستاخیزشده بود برای آدمیزاد
محو کردند گورها را
راندندند ، مورها را
آراستند نورها را
آوردند حورها را
بهمن بیدقی 1403/3/22
|
نقدها و نظرات
تنها کابران عضو میتوانند نظر دهند.