سلام مهدی جان خوبی داداش؟
ممنون بابت مطالب مفیدی که ارسال کردی عزیزم دوباره خوندن چنین مطالبی برای دوستان نو قلم اموزشست و برای من یادآوری
بعد دو تا نقدتو تو همین کامنت جواب میدم سردار
راجع به پنجره ی اول:
بعضی مطالب علمی که از سمت نام آشناهای ادبیات فارسی به عنوان نقد یا نظر منتشر میشه خودشون نیاز به تقد و واکاوی داره
به طور ساده بخوام پنجره ی اولتو برای بچه ها شرح بدم
این موضوع حاصل میشه:
شعر پدیده ای هست که در زبان اتفاق میوفته
حالا ما یه زبان معیار و عامیانه داریم
یه زبان که رستاخیز کلماته یعنی همون مطالبی که تو گفتی
زبان معیار ما وقتی از اون حالت عادی درمیاد
قدم اول و برای شعر شدن برداشته
و این مسیر هم با شناخت آرایه های ادبی خلق تصویر آشنایی زدایی و ....امکان پذیره،که هر کدام از اینا زیرمجموعه های متفاوتی داره.
راجع به پنجره ی دوم:
وقتی ما به کمک قلموی آرایه زبان معیار و برجسته میکنیم
تصاویر سه بعدی میشن جان میگیرن
مثلا ما تو زبان عادی میگیم خورشید در اومد
ولی وقتی بگیم خورشید شکفت
طلوع خورشید و مثل شکفتن گل برجسته کردیم
یا ما تو زبان معیار میگیم انتظار می کشم
اگر اینو معکوس کنیم انتظار مرا می کشد
یا غصه می خورم،غصه مرا می خورد
ما اون شکل و شمایل زبان عادی و شکستیم
و زبان عرضه ی مطلب و به شعر نزدیک کردیم
برای همین بود گفتم شعر اتفاقیه که در بستر زبان میوفته
حالا یه سوال پیش میاد که آیا این برجسته سازی ها باعث میشه ما شعر بگیم؟؟؟
نه این روش زبان شمارو به شعر نزدیک میکنه
در کل ممنونم که وقت گذاشتی و خوندی و در اوج مشغله برام نوشتی
مخلصینات
به شرط اینکه قول بدهید طبق قوانین سایت عمل، وشدیدا از ارسال مطالب سیاسی تند که باعث فیلتر شدن ومحروم شدن هزاران نفر ازدسترسی به سایت شعرناب میگرددخوداری کنید.
چنانچه امادگی خود را همین جا جلوی همراهان نجیب سایت شعرناب اعلان نمودید .بی شک باعث بازگردانی ودست رسی تان به اکانت قبلی و اصلی تان میگردد. یاحق