از مجموعه غزلیات هیجان آبی
گویا هنر کردی!
_______
اول نظــر کـــردی چـــرا ، بعـــدا حــــذر کـــردی چـــرا؟
کُشتی به چشمت،نازنین،وانگه گــــذر کردی چـــرا؟
امشب تو تُرکی من عجم،یغمای دل کردی چو جـم
رحمی نما دل،بیش و کـم،شلّاق تــر کـــردی چـــرا؟
دلـرا ز جا کردی بــرون،دستی کشیدی جـوی خــون
نامی نبــردی از جنــون ، ناگه ســفر کــــردی چـــرا؟
چون غمـــزه کــردی حاضــرم،آشـفتگــی را ناظـــرم
من شمع ِ ســـوزم،ماهـرم،از خود به در کردی چرا؟
آشــفته شد حیرانی ام ، نازم به بـــــی درمانی ام
آری، تــــــرا قربانی ام ، گـویا هنــــــر کــردی،چــــرا؟
تا بذر مهرت کاشتی،صـــد شاخ و برگ انباشــــتی
چشم از دلم برداشتی،دل بی ثمـــر کــردی چــــرا؟
تا میوه دادن خواستم ، تنــها شدم ، جان کاســتم
امّا چو ســروی خاستم ، عارض تبـــر کـــردی چـــرا؟
مشغول کردی دل به غم،چل سال رفت از من نه کم
دل رفت و دلبـــــر نیز هم ، حالا نظـــــر کـــردی چــرا؟
بـیـدل ســخن سنـجی شدم ، در غفلتت،گـنـجی شدم
در راهِ پُــر رنجــی شــدم ، مارا گهـــر کــــردی، چــــرا؟
____________________________
مطلوبی (سخن سنج تبریزی)
در بحر رجز مثمن سالم
مستفعلن مستفعلن مستفعلن مستفعلن