يکشنبه ۴ آذر
عاشق کش شعری از مجتبی یزدی صوفی
از دفتر دیوان صوفی نوع شعر غزل
ارسال شده در تاریخ شنبه ۱۹ اسفند ۱۴۰۲ ۲۲:۳۷ شماره ثبت ۱۲۸۳۵۴
بازدید : ۱۱۶ | نظرات : ۵
|
دفاتر شعر مجتبی یزدی صوفی
آخرین اشعار ناب مجتبی یزدی صوفی
|
ای که عاشق کشی و شیوه لیلا داری
کاروانی ز جنون در همه دنیا داری
ما اسیران تو وُ عاشقیت شیوه ما
تیغ خونریز، دراین قائله پیدا داری
هرکه شد خیره به چشمت دگر آن آدم نیست
مگر ای آفت جان دیده شهلا داری؟
همه در عاشقیت گوی ز سبقت بردند
لشگری از همه جا عاشق و شیدا داری
شدهام غرق به جانت قسم ای جان دلم
رنگ در دیده تو از آبی دریا داری
کیستی تو؟ که همه عالم از عشقت نالند
آه و افغان ز سرا تا به ثریا داری
لولی و ساقی و خمار ز جامت مستند
بر سر لعل لبت بادهی صهبا داری
نفسی آ به سرم جان به تن خسته بده
ای که اندر قدمت روح مسیحا داری
صوفی از دوری تو جامه دران گشته، ببین
ای که قرص قمر و چهره زیبا داری
🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹
مجتبی یزدی(صوفی)
|
نقدها و نظرات
تنها کابران عضو میتوانند نظر دهند.
عاشقانه عارفانه