يکشنبه ۴ آذر
سنگی در دل دیوار شعری از مریم رحمتی پویا
از دفتر سنگ خارا نوع شعر غزل
ارسال شده در تاریخ شنبه ۱۲ اسفند ۱۴۰۲ ۰۹:۱۶ شماره ثبت ۱۲۸۱۵۸
بازدید : ۱۵۷ | نظرات : ۲۲
|
دفاتر شعر مریم رحمتی پویا
آخرین اشعار ناب مریم رحمتی پویا
|
من آن سنگی اسیرم در دل دیوار جا مانده
غباری از غم و نفرت ، تنم را نیز پوشانده
نه تاب ماندن و نه پای رفتن دارم از اینجا
گذشتِ عمر ، جسم و روح را از ریشه خشکانده
چه می شد آسمان ، یک بوسه گیرد از زمین اکنون
از این وصلت شود ویرانه این دیوارِ وامانده
چو تار موست حدِّ عشق و نفرت ، زندگی تا مرگ
چه خرسندم از آن مرگی که سوی خود فرا خوانده
مثال آنکه تا گردن ، به مردابی فرو رفته
منم آن جنگجوی خسته از پیکار ودرمانده
شبیه زنده ای در گور ، این دیوار گور من
تمنا دارم از مرگی که تن را نیز پوسانده
مریم رحمتی پویا "تمنا "
|
نقدها و نظرات
تنها کابران عضو میتوانند نظر دهند.