بـر دسـت قـلـم گـرفـتـم ؛ بـاغ جـنـون کـشـیـدم
گـلــبــرگ لالــههــا را ؛ بـا رنـگ خــون کـشـیــدم
فقر را به شکل سفره ، قوت و غذا در آن نیست
نـان را بـدون حــرفِ نــونِ ســکــون کـشـیـدم !
چــار پــایــۀ عــلــوم و فــرهـنــگ و آدمــیّــت ..
سست و شکستـه زیرش ساق و ستـون کشیدم
تـصـویــر آدمــی را ؛ کــردم چــنـیــن نــگـارش :
" رُخ از بـرون پـریـرو ؛ دیـو از درون کـشیـدم "
عـکـس از سـیـاسـتـی کـه قـدرت بـرادرش بــود
بـر هـمـدگـر کـشیـدنـد تیـغ و قـشـون ؛ کـشیـدم
تــمـثـال سـرنـوشـت را مـاشـیــن پــر شـتـابـی :
گشت از مـسیـر بـرون و شد واژگـون ؛ کـشیـدم
بـر قــاب زنــدگـانـی نــقــش و نــگــار جــان را :
همـچون عـصـارۀ گل خـوشبـو ؛ فـزون کـشیـدم
درد گـفـت : بـکـش نـمـایِ تـسـکـیـن زنـدگـی را :
هـی بـر چُـپُـق زدم پُـک ؛ پـیپ تـوتـون کـشیـدم
دیـگـر فـلـک نـزایـد هـمـچــون امـیـرکـبـیـری ..!
یـادبــود آن بـزرگــمــرد ؛؛ دارالــفـنــون کـشـیـدم
گـیسـو به رنـگ سـبـزه ، دامــن ز طــرح دریــا ..
بـانــوی گـربــهای را ؛؛ آذیــن خـاتــون کـشـیــدم
سبزوسفید و سرخ و خورشید و شیر و شمشیر
بـا آب و خـاک و آتـش ؛؛ بـر بـیسـتـون کـشـیـدم
نگارش
یزدان_ماماهانی
آغازسرایش۱۵_۱۰_۱۴۰۲
پایانسرایش۱۸_۱۰_۱۴۰۲
_🎼🎸گیـــتار بـیتــــار🎸🎼_
اجتماعی بسیار زیبا وبا شکوه بود
دستمریزاد