جمعه ۲ آذر
بچه گربه ها شعری از مسعود غیاث بیگی
از دفتر تلخ نوشت نوع شعر سپید
ارسال شده در تاریخ چهارشنبه ۱ خرداد ۱۳۹۲ ۱۸:۳۴ شماره ثبت ۱۲۵۵۰
بازدید : ۹۴۲ | نظرات : ۱۲
|
دفاتر شعر مسعود غیاث بیگی
آخرین اشعار ناب مسعود غیاث بیگی
|
ما بچه گربه هایی هستیم
که به موش ها تن سپرده ایم ..
موش هایی که خیابان ها را کثیف می کنند
هر روز ..
هر صبح ..
هر شب ..
تقصیر هیچ کس نیست
ما را عادت داده اند ..
کثیفی خیابان ها را
گردن هر پنجره ی بازی بیندازیم ..
اصلا تمام درد ما
همین پنجره هاییست
که بی اجازه باز شده اند
همین خورشیدی است که بی اجازه می تابد
و رنگی غریب
که هنوز در دل جنگل های سوخته مان
جیغ می کشد ..
جیغ می کشم ..
جیغ می کشیم ..
تمام نوشابه هایی را
که نخورده لمس می شوند
لای فکرهای روشن
همین بچه گربه هایی
که هیچ وقت شیر نخواهند شد ..
ما بچه گربه هایی هستیم
که به موش ها تن سپرده ایم ..
دل سپرده ایم ..
سر سپرده ایم ..
و سود این سر سپردگی را
روز شمار
به حسابمان می رسند ...
انقدر پرنده خورده ایم
که تازه می فهمیم ..
پرنده ها از شادیشان جیک نمی زدند ..
که پرنده ها ..
سرنوشت ما را جیغ می زدند ..
ما بچه گربه هایی هستیم
که به موش ها تن سپرده ایم ..
و این روزها توی خیالمان
با پرنده ها می پریم ..
|
|
نقدها و نظرات
تنها کابران عضو میتوانند نظر دهند.