يکشنبه ۴ آذر
احساس چه کسی؟ شعری از آرزو حاجی خانی
از دفتر فصل موهای تو نوع شعر سپید
ارسال شده در تاریخ چهارشنبه ۱ خرداد ۱۳۹۲ ۱۶:۴۸ شماره ثبت ۱۲۵۴۴
بازدید : ۶۱۲ | نظرات : ۲۳
|
آخرین اشعار ناب آرزو حاجی خانی
|
۱
آتشین ترازآفتاب
می تابدشعرهایمان
برای چه کسی؟
آوخ!ازدلسردی تو
تابیدن برسنگ
اندازه ی چه کسی؟
تکلیف دنیا
درعلت و معلول موهای تو
گم شد
افه ی رقص باران
برروی سبزه ها
رمه های بی چوپان
تاوان چه کسی؟
تقطیع می شود
آواره وار
ردیف غزلهای تو
بین باغهای شهر
ازاین همه
احساس چه کسی؟
۲
سیگارتو
اندازه ی آن مصراعی که
نامم راآوردی و
مدهوشم کرد.
کوتاه ترشدم حالا
اندازه ی یک ردیف
درپایان یک غزل عاشقانه
جان می دهم،
بین انگشتانت.
دنیای بی دشت و احساس
چون کاغذی مچاله شده
توی سطل آشغال اتاقت
لبهای بی خورشیدت را می گزد
مانده این سوزحسرت
برای کسی که آرزویش را
با شیشه های شکسته ی بطری
که عکس دریارادرخودداشت
تقسیم کرد
شهابی از گوشی ات بیرون بیاور
به سمت خدا روانه کن
اومی داند
دراین مهندسی معکوس
شدت احساس من
کجای خیانت تو
گیرکرده است.
۳
بازترانه
دریا
موسیقی
شیراز
باز هوهوی نازاحساس
لای موها
باز دربندشدن
درشب پاییزی بی تو
لولیدن زیرلحاف نتها
کنکاش نطفه دوست داشتن
در بیخ آواز
انشقاق کولاک تصویرت
از درون قاب عکس بالدار
باز سایه های پشت به هم.
کاش زندگی بی تو
به سادگی کشیدن یک سیگاربود
احساس انباشته ی تو
در توده ی نفسهایت
محتاج یک رگباربود
وقتی نیستی
آب قند می خورم
وقتی هم که هستی
آب قند می خورم
فاصله چه حبس است
دراین عشق عجیب
وروی برجهای آغوش،
انتظار !
چه نم نم می بارد
آنکه بیشتر هوایی کند
قطعا بازی را می برد.
|
|
نقدها و نظرات
تنها کابران عضو میتوانند نظر دهند.